رییس سازمان حج و زیارت به سفر اخیر خود و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به قم و دیدار با علما و مراجع تقلید اشاره کرد وعنوان داشت: گزارشی از اقدامات انجام شده برای حضور شایسته توام با عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی در مراسم حج ارائه شد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت مطرح کرد

توصیه ها و تاکیدات علما و مراجع تقلید در خصوص سفر حج تمتع

توصیه ها و تاکیدات علما و مراجع تقلید در خصوص سفر حج تمتع

رییس سازمان حج و زیارت به سفر اخیر خود و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به قم و دیدار با علما و مراجع تقلید اشاره کرد وعنوان داشت: گزارشی از اقدامات انجام شده برای حضور شایسته توام با عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی در مراسم حج ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان که روز یکشنبه هفتم بهمن ماه به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به قم سفر کرد  در یادداشتی در صفحه مجازی خود توضیحات کاملی در خصوص دیدار با آیات عظام و مراجع تقلید منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

در مدت حضور در سازمان حج و زیارت این دومین باری است که فرصتی دست می دهد تا به محضر علما و مراجع عظام تقلید برسم و از رهنمودهایشان برای پیشبرد بهتر امور بهره گرفته و طلب دعای خیر برای خدمت بهتر به حجاج و زائران داشته باشم .

چندی قبل درمشهد خدمت برخی ازعلمای بزرگواراین خطه رسیدم ودوباره فرصتی شد تا همراه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری درامور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی با حضور درشهرقم ضمن تشرف به بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س)به محضرعلما و مراجع عظام تقلید رسیده و برای لحظاتی هرچند کوتاه ازاین فیض حضور بهره مند شوم.

از آن رو که حج از اعمال دینی مردم است ونقش مراجع،توصیه ها وموکدات ایشان درارتقای کیفیت ومحتوای اعمال می تواند بارز باشد.

آنگونه که به وقت دیدارو حضور در محضر علمایی چون حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی، آیات عظام ابراهیم امینی ، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، آیت الله جوادی آملی، سبحانی ،مکارم شیرازی ،نوری همدانی وشبیری زنجانی گزارشی از اقدامات انجام شده برای حضور شایسته توام با عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی در مراسم حج ارائه شد.

حضوری که به تاکید آقایان علما باید فرصتی برای بیان معارف دین، تقویت ابعاد اجتماعی حج، انسجام بیشتر مسلمانان ،عزت و کرامت مکتب اهل بیت (ع) و نیز انقلاب اسلامی باشد.

مراسمی که باید ایمان واعتقاد مذهبی ما را تقویت نموده واستوار وگسترده با رعایت موازین کشور میزبان و پرهیز از تحریک حساسیت ها وتعصبات برگزار شود و کارگزاران هم بر برگزاری باشکوه به دور اسراف و تبذیر برمدار بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر حجاج از فیوضات معنوی این سفر متمرکز شوند.
به عنوان خادمان مردم این توصیه ها را به گوش جان شنیده وامید است با همراهی حجاج امسال بتوانیم یکی از بهترین مراسم حج را با شکوه هر چه تمامتر برای حفظ واستواری این اجتماع سیاسی والهی که عظمت اسلام را به رخ می کشدوحضور پرشور 87 هزار نفر از حجاج ایران برگزار کنیم.

اما سفر یک روزه به قم وقتی به انجام مطلوب می رسد که با زیارت بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) وعرض ارادت و سلام بر بانویی همراه باشد که برای یاری برادر قیام کردوقدم در راهی بدون بازگشت نهاد راهی که به سبزی دل کویرنشینان سرزمین اهورایی ایران انجامید و نور ولایت را در قلوب ایرانیان روشن ساخت و قم را مرکز صدور علم و دانش علوی قرار نهاد.

السلام علیک ای بانوی غریب ..السَّلامُ عَلَیْك ِ یا بِنْتَ وَلِىِّ الله ، ِ ،اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا اُخْتَ وَلِىِّ الله

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.