نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دمشق تاکید کرد: سوریه با دست خالی درمقابل جبهه استکبار ایستاد وفتنه داعش و حامیانش را نقش برآب کرد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی

دیدارهیئتی از شخصیت های دانشگاهی سوریه با سرپرست حجاج ایرانی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دمشق تاکید کرد: سوریه با دست خالی درمقابل جبهه استکبار ایستاد وفتنه داعش و حامیانش را نقش برآب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دمشق و معاونین وزارت علوم سوریه امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر دراین دیداربا اشاره به اینکه سوریه توانست اهداف پلید داعش و حامیان جهانی و همپیمانان منطقه ای این گروهک را نقش برآب کند، تاکید کرد: سوریه امروز افتخار بزرگی را برای جهان اسلام رقم زده است که در تاریخ بعنوان یک افتخار ثبت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تصریح کرد: گروهک داعش یک وسیله بود تا اهداف صهیونیست ها درمنطقه محقق شود اما سوریه توانست با دست خالی درمقابل جبهه استکبار بایستد و این توطئه را شکست دهد و امروز در جهان اسلام سربلند است.
وی با اشاره به کمک و حمایت های ایران، حزب الله لبنان و روسیه از سوریه در مقابله با این توطئه، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان سوریه دیگر مایوس شده اند و کشورهایی که با شما دشمنی می کردند برای بازگشایی سفارتخانه هایشان دردمشق از همدیگر سبقت می گیرند.
وی افزود: آقای بشاراسد با روحیه قوی در مقابل توطئه دشمنان ایستاد و نگذاشت آنچه را که طمع کرده بودند محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردرادامه به بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ تحمیلی در ایران به همت مردم و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: همه باید دست در دست هم بازسازی خرابی ها و عمران و آبادی کشورسوریه را در اولویت قرار دهید و با ترمیم هر چه سریعتر بناها و زیرساخت ها زمینه بازگشت مردم به محل سکونت شان را فراهم سازید.
وی ایجاد نیروهای بسیج مردمی در کنار نیروهای مسلح را در تقویت توان نظامی سوریه مهم خواند و خطاب به اساتید و فرهیختگان دانشگاه دمشق گفت: شما با تربیت مدیران لایق و اندیشمند می توانید نقش بزرگی در آینده کشور خود ایفاء کنید.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و وابستگی در صنایع نظامی، صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان و... را یادآور شد و موفقیت ها و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته ها را حاصل تلاش و از خودگذشتگی مردم و نیروهای جوان ومتعهد کشور دانست.
وی تاکید کرد: اگر روزی یقین پیدا کنیم که کشورهای دیگر در برجام به ما خیانت می کنند کشور و متخصصان ایرانی این توانایی را دارند تا توانایی های خود را در حوزه انرژی هسته ای ارتقاء داده و به وضعیت شگفت انگیزی به نقطه اوج و بهتر از گذشته دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: اگر کشوری ضعیف بماند قدرت های بزرگ اجازه نخواهند داد راحت زندگی کند و به موفقیت دست یابد.
نماینده ولی فقیه درادامه از تبادل اطلاعات و تجربیات علمی بین اندیشمندان دو کشور استقبال کرد و گفت : درکنار پیشرفت های علمی، باید آسیب هایی را که مانع از رشد علمی و اقتصادی انقلاب ها و کشورهای دیگر شده است، شناخت و از پیمودن مسیرهای غلط خودداری کرد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (قدس سره) وابستگی به شرق و غرب را رد و ایده ما می توانیم را در ایران اسلامی پیاده کرد، گفت: امروز این ایده تحقق یافته و مردم ما روی پای خود ایستاده اند و شاهد جمهوریت و اسلامیت درکنار هم در ایران اسلامی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ترساندن دیگر کشورها از جمهوری اسلامی ایران و شیعه هراسی را از توطئه های دشمنان دانست و تاکید کرد: امروز همه اقلیت های دینی در ایران در کنارهم در کمال آسایش و راحتی زندگی می کنند و از حق شرکت در انتخابات و بسیاری از امتیازات دیگر برخور دارند.
نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود درباره مسئولیت ها و وظایف مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در حوزه های حج، عمره و سفر زیارتی به عراق و سوریه توضیحاتی داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به سفر اخیر آقای رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به سوریه و مذاکرات انجام شده با مسئولان آن کشور، زمینه سفر مشتاقان زیارت بارگاه حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام الله علیهما) به زودی فراهم شود.
برپایه این گزارش در پایان این دیدار دکتر محمد ماهرقباقبی رئیس دانشگاه دمشق از حمایت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد و گفت: در این سفر در بازدید از مراکز مختلف دریافتیم جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها ، درعرصه های علمی ، فنی و صنعتی پیشرفت های فراوانی داشته است.
وی افزود: با وجود جنایاتی که گروهک داعش علیه مردم سوریه مرتکب شد و حتی شماری ازدانشجویان و طلاب سوری در حملات این گروهک به دانشگاه دمشق شهید و زخمی شدند ولی تعلیم و تعلم در این دانشگاه به هیچ وجه متوقف نگردید و با ایستادگی مردم ، پیروزی بر دشمن تحقق یافت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.