نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه استفاده از افراد ضعیف در مدیریت جامعه پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: مدیریت جامعه یک امانت الهی است و از جامعه ای که دچار سوءمدیریت شود نباید انتظار پیشرفت داشت.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ضرورت توجه به شایسته‌سالاری در مدیریت جامعه

ضرورت توجه به شایسته‌سالاری در مدیریت جامعه

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه استفاده از افراد ضعیف در مدیریت جامعه پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: مدیریت جامعه یک امانت الهی است و از جامعه ای که دچار سوءمدیریت شود نباید انتظار پیشرفت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان، حفظ و حراست از دین و ارزش های دینی را رمز موفقیت مردم در جامعه اسلامی دانست.

 

وی با  بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) 23 سال برای رشد اخلاق و کمالات درجامعه تلاش کرد، اظهار داشت: حضرت رسول در این مدت  مردم را درمسیر فاصله گرفتن از دوران جاهلیت هدایت کرد اما چه اتفاقی افتاد که به فاصله کوتاهی از رحلت پیامبر(ص) دختر آن حضرت را شهید و خانواده پیامبر(ص) را مورد آزار و اذیت قرار دادند؟.

 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تاریخ را تکرار شدنی توصیف کرد و با اشاره به اینکه در قرآن بر حفظ همه ارزش‌های دینی تاکید شده است، افزود: اگر مردم از این ارزش‌ها فاصله بگیرند و مراقب ایمان خود نباشند در معرض نابودی قرار گرفته و زندگی آنها دچار سختی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه قرآن می فرماید: سرانجام سرکشی در برابر خداوند نابودی است، گفت: درتاریخ افراد زیادی سرکشی کردند و نابود شدند که فرعونیان و صدامیان از این دسته هستند.

 

وی با بیان اینکه قرآن به صراحت می‌ فرماید: ما امت‌ها را به دلیل گناهان آنها هلاک کردیم، اظهار داشت: گناه و معصیت مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد و خداوند برکات خود را از مردمی که از ارزش‌های دینی عدول ‌کنند، می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی‌عسکر تصریح کرد: اسلام برای مدیریت جامعه ارزش قائل است و به همین دلیل خداوند ، پیامبران الهی و ائمه معصومین را که مصون از خطا و اشتباه هستند، برای هدایت انسان ها فرستاد.

 

وی با بیان اینکه بعد ازغیبت معصوم، خداوند ما را به اطاعت از فقیه عادل امر کرده است گفت: مدیریت جامعه یک امانت الهی است و جامعه ای که دچار سوءمدیریت شود نباید از آن انتظار پیشرفت داشت.

 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه قرار گرفتن افراد ضعیف در مدیریت جامعه پذیرفتنی نیست، افزود: اسلام می‌گوید از افراد شایسته برای مدیریت جامعه استفاده کنید و مسائل گروهی و جناحی را کنار بگذارید.

 

وی با اشاره به اینکه سمت‌ها درنظام اسلامی حق کسی تلقی نمی شود، گفت: اگرفردی ببیند شایسته‌تر از او برای بعهده گرفتن مسئولیت وجود دارد و همچنان مدیر باقی بماند گرفتار عذاب الهی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی‌عسکر ازاینکه درجامعه امروز در انتخاب برخی مدیران شایسته‌سالاری رعایت نمی شود ابراز تاسف کرد و افزود: افرادی که مدیریت را می‌پذیرند فقط باید برای ادای تکلیف الهی عهده دارمسئولیت شوند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند با صراحت در قرآن می‌فرماید: با هم اتحاد داشته باشید و اگر می‌خواهید پیشرفت کنید با هم نزاع نکنید، اظهار داشت: اختلاف سم مهلکی است که ریشه جامعه دینی را می‌ خشکاند و آن از بین می‌برد.

 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امام علی(ع) بهترین شیوه حکومت را در نامه 53 نهج البلاغه ارائه کرده اند، گفت: در حالیکه امیرالمومنین(ع) برای مدیریت جامعه اسلامی از همه شایسته تر بود اما شما دیدید چه مسائلی پیش آمد و سود جویان و فرصت طلبان و دنیا خواهان آن حضرت را تنها گذاشتند.

 

وی با تاکید براینکه امروز تمام ویژگی‌های مدیریتی در وجود مقام معظم رهبری متجلی است ، افزود: اگر هوشیار نباشیم و به توصیه های رهبری توجه نکنیم سرنوشت ما بهتر از مردم دوران امام علی (ع) نخواهد بود.

 

وی با تاکید براینکه در شرایط امروزجامعه تنها گفتن ما ایثار کردیم و شهید دادیم ، کافی نیست، اظهار داشت: مردم باید بدانند اگرخداوند را یاری و درمسیر درست حرکت کنند موفقیت آنها استمرار خواهد داشت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.