پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

روزانه ۱۲۰ زائر از همدان عازم كربلا ونجف مي شوند

روزانه ۱۲۰ زائر از همدان عازم كربلا ونجف مي شوند
حجت الاسلام عباس اسماعيلي گفت: افرادي كه مايل به مسافرت هوايي به عتبات عاليات را دارند با اتوبوس به فرودگاه امام خميني (ره) تهران عازم شده و سپس با هواپيما به عراق سفر مي كنند .
وي ابراز اميدواري كرد: با پيگيري هاي صورت گرفته از سوي استاندار همدان و ديگر مجريان در آينده نزديك شاهد برقراري پرواز دو سويه همدان - بغداد و همدان - جده از فرودگاه همدان باشيم.
وي گفت: جهت رسيدگي به وضعيت هتل ها، وضعيت جوي عراق، گرم بودن اين منطقه ، احترام به ماه مبارك رمضان و برخي مسايل ديگر اعزام زائران از همدان به عتبات عاليات تا يكم مرداد ماه سالجاري صورت نمي گيرد.
وي افزود: دور بودن مكان هاي استقرار كاروان زائران ايراني از اماكن زيارتي ، همواه عمده ترين شكايت زائران را در بر داشته كه در اين خصوص مي توان گفت ،منازل نزدديك به مكانهاي متبركه از محدوديت برخوردار بوده و مسوولان موظفند كه در هر نقطه زيارتي بر اساس عدالت محل اقامت زائران را تنظيم كنند.
وي اضافه كرد: افرادي كه در يك شهر نزديك محل زيارتي اقامت داشته اند در شهر ديگر براي تحقق عدالت در هتل هاي دورتر مستقر مي شوند البته جابجايي آنها به علت دوري از اماكن زيارتي با خودرو صورت مي گيرد.
وي بيان كرد: برخي مواقع مسوول كاروان به علت مسايل امنيتي و حفظ جان زائران از حضور در برخي از شهرها كه ناامن هستند خوداري مي كنند كه اين امر نبايد شكايت زائران را به همراه داشته باشد.
وي با ذكر اينكه هر ساله ۲۸ هزار زائر از همدان به عتبات عاليات اعزام مي شوند اظهار داشت: حضور بدون مجوز و به صورت قاچاق در اماكن متبركه عراق تا حد قابل توجهي كاهش يافته است.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.