پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از صحن حضرت زینب(س)/اوج ظرفیت مهندسین متدین ایرانی در طرح توسعه حرم امام حسین(ع)

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از صحن حضرت زینب(س)/اوج ظرفیت مهندسین متدین ایرانی در طرح توسعه حرم امام حسین(ع)
رییس سازمان حج و زیارت با عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) با نام حضرت زینب(س) را ستودنی دانست و اظهار کرد: اوج ظرفیت مهندسین کارآمد و متدین ایرانی را در این طرح شاهد هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت که در صدر هیئتی به عراق سفر کرده است در بازدید از پروژه توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) با نام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در جوار مطهر حرم حضرت امام حسین(ع) شاهد تلاشهای عاشقان و خادمان آن حضرت در توسعه فضای کنونی هستیم.

وی افزود: پروژه توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) که با نام صحن حضرت زینب(س) در حال احداث است وسعتی بالغ بر 52 هزار متر مربع را در نظر می گیرد که دارای ابعاد فنی و مهندسی پیچیده ای است.

رشیدیان تصریح کرد: کار فنی بسیار بزرگی در پروژه توسعه حرم مطهر انجام گرفته که نشاندهنده اوج ظرفیت مهندسین کارآمد و متدین ایرانی است.

وی توضیح داد: شاهدیم که کار عظیمی برای زه کشی، سد آب بند و خشک کردن زمین در اجرای این پروژه انجام گرفته است و به همه دست اندرکاران خسته نباشید می گوییم.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پروژه صحن حضرت زینب(س) در 52 هزار متر مربع و در 4 طبقه در حال انجام است، گفت: کارهای خاک برداری، آرماتور بندی و بتن ریزی با دقت و سرعت خوبی آغاز و در حال انجام است.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد که با توجه به سرعت مهندسین و دست اندرکاران در اجرای پروژه صحن حضرت زینب(س)، این پروژه تا سال 1400 به پایان رسد و شاهد پیوستن مجموعه به حرم مطهر امام حسین(ع) باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) در ایامی همانند اربعین حسینی، عاشورا و تاسوعا یا ایامی که تعداد زایران افزایش می یابد، تاثیرگذاری بسزایی خواهد داشت.

رییس سازمان حج و زیارت به ترسیم افق چشم انداز برای موضوع زیارت اشاره کرد و گفت: ما به عنوان سازمان حج و زیارت فعالیت صورت گرفته در توسعه حرم مطهر را مثبت و مناسب ارزیابی می کنیم و آن را در افق چشم اندازی که برای موضوع زیارت وجود دارد به نوعی یک ضرورت جدی می دانیم.

رشیدیان تاکید کرد: باتوجه به استقبال خوب زایران از عتبات عالیات و ارادت به اهل بیت (ع)، توسعه حرم های مطهر در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا را یک نیاز می دانیم.

وی عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات مناسب توصیف کرد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز متناسب با اهداف حرم ها طرح توسعه را دنبال می کند که امیدواریم مورد رضایت خداوند، اهل بیت(ع) و زایران محترم قرار گیرد و در کارنامه همه کسانی که به نوعی فعالیت می کنند این عمل خیر ثبت و ضبط شود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.