پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار رییس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق مطرح شد

تازه ترین برنامه ریزی ها برای زایران عتبات عالیات/بسته های زیارتی متفاوت برای زایران عتبات عالیات/تاکید بر رفتار قانونمند از سوی زایران و شرکت ها

تازه ترین برنامه ریزی ها برای زایران عتبات عالیات/بسته های زیارتی متفاوت برای زایران عتبات عالیات/تاکید بر رفتار قانونمند از سوی زایران و شرکت ها

رییس سازمان حج و زیارت در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از راه اندازی بسته های زیارتی متفاوت برای آحاد زایران خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع زیارت عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه ها و منویات رهبر معظم انقلاب، اهتمام سازمان حج و زیارت به موضوع عتبات عالیات بوده است که این مهم نیز در نخستین جلسه بعد از انتصاب بنده در این مسئولیت مطرح شد.
وی به برنامه های سازمان متبوعش برای موضوع زیارت اشاره کرد و افزود: از جمله مهمترین برنامه های سازمان حج و زیارت این است که بتوانیم زیارتی آسان همراه با حفظ عزت، کرامت و امنیت در راستای ایجاد ظرفیت ها و زمینه های رشد اخلاقی را برای زایران فراهم آوریم.
رییس سازمان حج و زیارت به دیگر برنامه ریزی ها در دوره مسئولیت خود اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ریزی های مدنظر ارتقا بخشی اداری به بحث عتبات عالیات است که بر همین اساس احتمالا یک معاونت از سازمان حج و زیارت به موضوع عتبات عالیات اختصاص می یابد.
به گفته رشیدیان، ارتقا بخشی در موضوع محتوایی نیز اثرگذار خواهد بود چراکه بسته های زیارتی متفاوت برای برخورداری آحاد جامعه از سفر زیارتی عتبات عالیات مدنظر قرار می گیرد.
وی با اشاره به برنامه های مدنظر برای ارتقای سازمانی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به لحاظ اتقای سازمانی و به لحاظ روشهای اجرایی، اصلاحات متناسب با شرایط را به وجود آوریم.
رییس سازمان حج و زیارت خطاب به سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار کرد: برای کاهش برخی مشکلات لازم است تا بابت توجیه و آموزش زایران ملاحظات لازم را از دوستان محترم سفارت اخذ کنیم تا بتوانیم آن را در آموزش های زایران بگنجانیم و از مسائل احتمالی که گاها سفارت و کنسولگری ما را مشغول کرده است، بکاهیم.
رشیدیان تصریح کرد: سازمان های متعددی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کارهای مرتبط با زایران را در کشور عراق به پیش می برند اما مسلما محور هماهنگی در این کشور و نقطه کانونی برای زایران سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور است؛ ما اعتقاد داریم که باید حول این محور هماهنگی های لازم برای بهره گیری از ظرفیت های بالقوه بوجود آید و به کمک سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از ظرفیتهای موجود به شکل مطلوب بهره مند شویم تا شرایط بهتری را برای زایران فراهم آوریم.
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست ضمن خوش آمد گویی به رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه توضیحات کاملی در خصوص وضعیت زایران در عتبات عالیات ارایه کرد.
وی با بیان اینکه تمامی برنامه ها و حضور زایران باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور میزبان صورت بگیرد، تصریح کرد: زایران، شرکت ها و تمامی دست اندرکاران این حوزه باید کاملا قانونمند رفتار کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تصریح کرد:کار ما در بحث زیارت عتبات عالیات یک فعالیت نظام مند و شرافتمندانه است و انتظار از شما به عنوان ریاست سازمان حج و زیارت، سازماندهی و سیستمی کردن کار اعزام زایران است؛ ما نیز به صورت کامل برای کمک به زایران با شما همراهی و همکاری خواهیم کرد.
 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.