پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لزوم خدمات رسانی بهتر به زائران حج 98 و عتبات

لزوم خدمات رسانی بهتر به زائران حج 98 و عتبات

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم خدمات رسانی بهتر به زائران حج تمتع آینده و عتبات نوروزی را خاطرنشان ساخت وگفت: باید با کار فشرده توقعات اجرایی و فرهنگی زائران را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در نشست مدیران ستادی و استانی سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری درتهران با تبریک میلاد فرخنده فاطمه زهرا (س) ، بر لزوم تلاش و همکاری دست اندرکاران این حوزه برای موفقیت دربرنامه ریزی های حج تمتع 98 و سفرهای عتبات نوروزی تاکید کرد.
وی تصریح کرد: همه باید هماهنگ عمل کنند و مشترک تصمیم بگیرند تا نسبت به گذشته خدمات بهتری به زائران ارائه شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به صرفه جویی های صورت گرفته دربخش های مختلف ، افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که دو بال خدمت رسانی به زائران هستند نهایت تلاش وهمکاری را برای کاهش هزینه های سفر حج داشته اند تا زائران و حجاج عزیز بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نشست مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه رهبری در استان ها و دیگر دست اندرکاران این حوزه را قبل از آغاز سفرهای عتبات نوروزی و ثبت نام زائران در کاروان های حج تمتع اقدامی بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد که می تواند در اجرای هرچه بهتر برنامه ریزی ها موثر باشد.
وی با اشاره به طیف زائری که درایام نوروز به زیارت عتبات می روند، گفت: باید با کار فشرده توقعات اجرایی و فرهنگی زائران را برآورده ساخت.
نماینده ولی فقیه همچنین وضعیت کشورهای اسلامی و هجمه های فرهنگی در داخل کشور را یادآورشد و تاکید کرد: سفر به حرمین شریفین و عتبات عالیات بهترین فرصت برای ایجاد تحول روحی و اخلاقی در زائران و آشنا کردن بیش از پیش مردم با اسلام است و تحقق این هدف به برنامه ریزی دقیق و عالمانه نیاز دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید ریاست سازمان حج و زیارت شرایط خدمت رسانی به زائران روزبروز بهتر و در حوزه فرهنگی هم کارهای بهتر و جدی تری برای تاثیرگذاری مثبت بر روی زائران صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادمه به تشریح فلسفه سفرهای حج ، عمره و زیارت ائمه پرداخت و گفت: زائر در این سفرها ضمن آشنا شدن با الگوها و معارف دینی ، با خدا و پیشوایان دینی پیمان می بندد که در مسیر حق پایدار بماند و نسبت به قبل از سفر رفتاری خداپسندانه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به پیامبر که عقل کل است دستورمی دهد مشورت کند، افزود: دست اندکاران حوزه حج و زیارت برای دست یافتن به موفقیت باید مکمل یکدیگر باشند و در خصوص برنامه هایی که اجرا می شود با افراد خبره و صاحب نظر مشورت و رایزنی کنند و در استان ها نیز درباره سیاست های ابلاغ شده از سوی سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری تصمیم مناسب را اتخاذ و آنها را عملیاتی کنند.
نماینده ولی فقیه به برخی چالش ها در حوزه عتبات اشاره وابراز امیدواری کرد: با اطلاع رسانی به موقع و توجیه مدیران و روحانیون کاروان ها و زائران مشکلات سال های گذشته رفع شود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربرنامه ریزی مناسب برای برگزاری جلسات آموزش متمرکز برای زائران قبل از اعزام به عتبات نوروزی را ضروری خواند و گفت: دراین جلسات مسایل شفاف به زائران بیان و از آنها خواسته شود تا برای بهبود وضعیت و اجرای هرچه بهتر برنامه ها کمک کنند.
نماینده ولی فقیه درپایان سخنان خود سفر بیش از دو میلیون عراقی به کشورمان درسال را فرصت مناسبی برای نزدیک شدن هرچه بیشتر مردم ایران و عراق دانست و گفت: با توجه به توطئه هایی که درمنطقه علیه دو کشور وجود دارد باید از فرصت زیارت برای تقویت اشتراکات بین دو ملت و دو کشور استفاده کرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.