پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مشاور رئیس جمهوروریاست سازمان حج و زیارت در بازدید از هتل زهرا الخیر:

حج ریسمان محکم الهی است

حج ریسمان محکم الهی است
حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در شامگاه روز دوشنبه بهمراه هیاتی متشکل از معاونین و مدیران سازمان در جهت بررسی مسائل رفاهی و خدماتی زائران ایرانی مستقر در مدینه از هتل زهرا الخیر بازدید بعمل آورد و سپس در جمع خواهران و برادارن زائر سخنانی ایراد نمود. با اشاره به اهمت سفر به اماکن مقدس گفت: این روزها در خدمت رسول الله(ص) هستیم ،توفیق بسیار بزرگی است که نصیب شما و ما شده است.افراد گوناگونی چنین آرزویی را در دل داشته اند ،ولی محقق نشد.در سرزمین وحی هم قداست مکانی و هم زمانی وجود دارد .اکنون خداوند رئوف و مهربان به من و شما عنایت بزرگی کرده که ان شاالله فضیلت و عظمت آنرا بدانیم.

به گزارش گروه خبری حج نیوز اعزامی به مدینه منوره :حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در شامگاه روز دوشنبه بهمراه هیاتی متشکل از معاونین و مدیران سازمان در جهت بررسی مسائل رفاهی و خدماتی زائران ایرانی مستقر در مدینه از هتل زهرا الخیر بازدید بعمل آورد و سپس در جمع خواهران و برادارن زائر سخنانی ایراد نمود. با اشاره به اهمت سفر به اماکن مقدس گفت: این روزها در خدمت رسول الله(ص)  هستیم ،توفیق بسیار بزرگی است که نصیب شما و ما شده است.افراد گوناگونی چنین آرزویی را در دل داشته اند ،ولی محقق نشد.در سرزمین وحی هم قداست مکانی و هم زمانی وجود دارد .اکنون خداوند رئوف و مهربان به من و شما عنایت بزرگی کرده که ان شاالله فضیلت و عظمت آنرا بدانیم.
وی به لزوم سرمشق قرار دادن کلام پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید کرد و افزود: حضرت علی (ع) در بیان و توصیف شخصیت پبامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید: کان طبیبا" دوار بطبه..." اگر انسان این معنا را بفهمد و در زندگی بکار ببندد آنگاه موفق خواهد شد.در این روایت حضرت علی(ع) ،پیامبر عظیم الأن (ص)  را به مانند یک پزشک کارآزموده تشبیه نموده که نسخه شفا بخش  جهت انسان ها تجویز می کند.کسانی که به این نسخه ها عمل کردند به جاها و مراتب بالایی رسیدند که برای ما غیر قابل تصور است. البته بدانید ، دستیابی به درجات شهود و مراتب معنوی ویژه صنف خاصی نیست، بلکه همه حتی مردم عادی می توانند به این جایگاه بلند دست یابند.
مشاور رییس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت  در ادامه بر بهره جستن از فضای مدینه منوره تاکید کرد و گفت:حضور در مدینه فرصت گرانبهایی است که باید به درستی از آن استفاده کنید.گاهی اوقات انسان می تواند از فاصله دور به معصومین (ع) سلام دهد و یقینا" جواب هم داده می شود و می رسد.اما چه خصوصیتی در زیارت نزدیک نهفته است همه علاقه دارند تا به مدینه بیایند ؟ اینجا محل آمد و شد ملائکه و تردد ارواح بزرگ و طیبه پیامبران الهی (ع) بویژه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) ،ائمه اطهار (ع) و اولیاء الهی است.

اینجا محل استجابت دعا است،این لحظات را از دست ندهید.از آنها بخواهید که به ما معرفت بدهند .کاری کنید که در ایام حج امام زمان(عج) شما را ببیند. چون نگاه معصوم درمانگر همه دردهاست.اگر دیدن کافی بود خیلی ها پیامبر(ص) را از نزدیک دیدند،اما مراتب والای معنوی را درک نکردند. قرآن می فرماید عده ای هستند که خداوند در قیامت به آنان نظر نمی کند، این در حالی است که خداوند همه را می بیند اما برخی این شایستگی را پیدا نمی کنند.لاینظر الیه یوم القیامة.

آقای دکتر موسوی افزود: حال چگونه می شود ،کاری بکنیم که خداوند در قیامت به ما نگاه بیاندازد یا در این دنیا امام زمان (عج)ما را ببیند؟ کسی از پیامبر پرسید: چگونه می توان به مراتب بالای معنوی دست یافت ؟

وی سپس گفت :زندگی عاقلانه باشد.زندگی عاقلانه بدین معنا است که نتیجه آن پرستش و عبودیت خداوند متعال باشد." العقل ما عبد به الرحمان و اکتسب به الجنان " یعنی هر کاری که باعث رضایت خداوند متعال باشد. تا روح ما از قید و بندها آزاد نشود عملی مانند حج که نتیجه آن سبک شدن از گناهان و خطاهاست تاثیری نخواهد داشت .کسی که به خدا برسد و رضایت او را جلب نماید، خداوند نیز به روح انسان همه چیز را الهام می کند "فالهمها فجورها و تقواها."
حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی در ادامه گفت: در مقابل شیطان مقاومت کنید،اگر شیطان به درون نفوذ کرد تا انتها می رود و تمام وجود آدمی را فرا می گیرد.در جهاد اکبردایره شکست و پیروزی بسیار وسیع است .در میدان کارزار با شیطان، شکست انسان، دین و همه سرمایه اصلی از دست می رود ،لذا انسان باید در برابر شیطان مقاومت کند تا از دستاوردهای معنوی در درون خود پاسداری نماید.

همه باید بدانیم که برای آخرت هستیم نه دنیای فانی .و مرگ برای روح بلند انسان ها معنا و مفهوم ندارد.اما باید جهت آخرت از همین جا توشه برداریم ثواب در مدینه آنقدر زیاد است که فقط معرفت می خواهد تا برداشت کنیم.توفیقی نصیب شما شده تا قبل از احرام بستن به خدمت رسول گرامی (ص) و حضرت زهرا(س) برسید.

مشاور رییس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تاثیر معنوی حج بر وجود آدمی گفت:گاهی انسان میزبان خدا می شود ادعونی استجب لکم خداوند می گوید مرا دعوت کنید میزبان من باشید تا خواسته شما را برآورده سازم .پروردگار مهربان می فرماید شما دعوت کنید من در قلب شما قرار می گیرم.خداوند می گوید در حج برای شما روز عرفه قرار دادم که بخشیده نشدید،بدون انجام کار و عملی خاص شما را می بخشم، فقط وقوف نمایید و اگر ذره ای شک کنید مرتکب گناه کبیره شده اید.او می خواهد در عرفه ما را سبک کند.در روز عرفه نورانیت در چهره همه جلوه می کند ،بسادگی احساس خواهید کرد که چقدر از گناهان سبک شده اید و بخدا نزدیک می شوید.در روز عرفه احساس می کنید که به چه اندازه عقب بوده اید .البته حفظ این حالت و دستاوردهای حج بسیار مهمتر است حافظوا علی الصلاة فقط ویژه نماز نیست بلکه حافظوا علی الحج نیز می باشد.حج ریسمان محکم الهی است آنرا نگه دارید .پروردگار مهربان این وسیله را در اختیار ما قرار داده تا به آن چنگ زنیم و مسیر درست زندگی را گم نکنیم.در این روزهای پایانی که در مدینه هستید به رسول الله و بی بی فطمه (س) متوسل شوید خداوند دوست دارد گریه های مارا ببیند.وی  در پایان در خصوص چگونگی خدمات رسانی به زائران ایرانی بیت الله الحرام و برنامه های تدارک دیده شده تا پایان موسم حج توضیحاتی را ارائه نمود.  
 

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.