پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

«شهدا» ستارگان روشن آسمان تاریخ بشریت

«شهدا» ستارگان روشن آسمان تاریخ بشریت

رییس سازمان حج و زیارت گفت: شهدا چراغ های روشن مسیر و ستارگان روشن آسمان تاریخ بشریت و شمع های فروزان تاریخ برای هدایت انسان ها به صلح و پیشرفت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت امروز مصادف با 22 اسفند ماه(روز شهدا) در مراسم بزرگداشت خانواده های شهدای شاغل در سازمان حج و زیارت، یاد و خاطره تمامی شهدای کشور اعم از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع از ایران اسلامی را گرامی داشت.

 

رییس سازمان حج و زیارت به آیات و تفاسیر موجود نسبت به موجودیت انسان و تعاریف آن اشاره کرد و افزود: انسان اسلامی انسانی گوشه گیر و تاثیر پذیر از محیط نیست بلکه اثرگذار و فعال است.

رشیدیان اضافه کرد: انسان باید تواصی به حق و امربه معروف و نهی از منکر داشته باشد .

وی با برشمردن نیازمندی های جریان انسانیت توضیح داد: تفکر، امربه معروف و نهی از منکر، استقامت، صبر و تلاش از عناصر جریان انسانیت است و باید به آن توجه شود.

 

رییس سازمان حج و زیارت گفت: انسان بدون استقامت و صبر نمی تواند در مسیر حق رشد و ایستادگی پیدا کند؛ صبر و مقاومت برای یک انسان الهی مسلمان مورد نیاز است.

 

رشیدیان با تاکید بر اینکه انسان الهی مسلمان تسلیم محیط نیست، اظهار کرد: انسان الهی مسلمان در راه رسیدن به هدف مطلوب اهل مبارزه و سختی کشیدن است ؛ انسان پیرو پیامبر و اهل بیت(ع) تلاشگر است و برای اعتلای کلام الله به جهاد و مبارزه می پردازد و خدا بر چنین کسانی برتری اعطا کرده است.

 

وی به راه مقدس شهیدان اشاره کرد و افزود: نقطه اوج جهاد و اجر آن شهادت در راه خدا است؛ شهدا چراغ های روشن مسیر و ستارگان روشن آسمان تاریخ بشریت و شمع های فروزان تاریخ برای هدایت انسان ها به صلح و پیشرفت هستند.

 

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که ایمان، اخلاص و اعتقادشان فقط در زبان نبود بلکه این مهم در عمق وجود آن نهادینه شده بود.

 

رشیدیان تصریح کرد: شهدا دنیا را عرصه هنرمندی می دانستند و با بزرگترین سرمایه که جان آنها بود برای اعتلای کلام الله و عزت و آزادگی و دفاع از حق و حمایت از مستضعفان تلاش کردند و شرایط را آنگونه که خداوند و ائمه معصومین تاکید داشتند، تغییر دادند.

 

وی افزود: شهدا نشان دادند که انسان می تواند بر استکبار فائق آید و نمونه بارز آن شهدای 8 سال دفاع مقدس بودند که با دستان خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند.رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: آنچه ما را در مقابل رژیم ستم شاهی و 8 سال جنگ تحمیلی به پیروزی رساند سلاح و لشکرهای طولانی نبود بلکه روحیه ایثار و شهادت برآمده از ایمان دینی مردم بود.

 

رشیدیان تاکید کرد: اگر به دنبال حفظ استقلال، آزادی و ارزشهای دینی هستیم باید تلاش کنیم ارزشهای ایثار و شهادت را در درون جامعه حفظ کرده و گسترش دهیم.

 

وی افزود: یادواره های شهدا و گرامی داشت خاطره آنها یا تجلیل از خانواده های این بزرگواران تداوم راه شهداست و ما نیز باید به این مهم توجه داشته باشیم.

 

رشیدیان با قدردانی از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا گفت: باید همه مردم قدردان این خانواده ها باشند چراکه آنها بزرگترین سرمایه خود را برای استقلال و آزادی اعطا کردند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.