پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر امور مذهبی پاکستان خواستار استفاده از تجربه‎های سازمان حج و زیارت ایران شد

وزیر امور مذهبی پاکستان خواستار استفاده از تجربه‎های سازمان حج و زیارت ایران شد

وزیرامور مذهبی پاکستان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام آباد خواستار بهره گیری از تجربه‎های سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود وضعیت امور حج پاکستان شد.

 به گزارش حج نیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  "تقی‌صادقی" رایزن  فرهنگی ایران با  حضور در وزارت امور مذهبی پاکستان با "گپیر سید امین الحسنات شاه"، وزیر جدید این وزارتخانه دیدار و گفت‎وگو کرد.


در ابتدای این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبریک به وزیر امور مذهبی پاکستان به مناسبت انتخاب در مجلس و انتصاب در این وزارتخانه گفت: شما یک شخصیت روحانی بلند پایه پاکستان هستید، با رأی اعتماد مردم پاکستان شما به عنوان نماینده مجلس انتخاب شدید. ما از این انتخاب خشنودیم و امیدواریم با حضور جناب عالی در سمت وزارت امور مذهبی دولت پاکستان اقدامات موثرتری نسبت به گذشته در این وزارتخانه صورت گیرد و همکاری های دو کشور در زمینه های امور دینی و حج و زیارت گسترش یابد.

وزیر امور مذهبی دولت پاکستان نیز گفت: برادران مسلمان ایرانی، برادران خوب و دوست ما هستند. دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه برای وحدت مسلمانان تلاش نموده و بین برادران شیعه و سنی همبستگی ایجاد کرده است.


وی با توجه به تصدی اخیر خود بر وزارت امور مذهبی خواستار بهره گیری از تجربیات سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود وضعیت امور حج پاکستان شد.

وزیر امور مذهبی پاکستان با تمجید از حضور بسیار مطلوب حجاج ایرانی در مناسک حج و اظهار اینکه حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره دارای نظم و انضباطی ویژه هستند، سؤالاتی درباره سیستم ها و روش های مربوط به اعزام حجاج مطرح کرد.

صادقی اظهار داشت: در ایران تمام امور مربوط به حج با برنامه ریزی های قبلی و نظارت سازمان حج و زیارت صورت می گیرد.  کلیه مراکز و محافل ذیربط، امور حجاج  و کاروان های حج را با هماهنگی این سازمان  انجام می دهند.  سازمان حج و زیارت مسؤولیت سازماندهی، آموزش مدیران کاروان ها و دست اندرکاران حج و سایر امور ضروری را به عهده دارد و اگرچه ممکن است هزینه های مصروفه کمی بیشتر از سایر کشورها باشد اما تسهیلات لازم از طریق سازمان مزبور و بعثه مقام معظم رهبری برای حجاج فراهم می شود؛ همه مراحل از ثبت نام تا اعزام به صورت سیستماتیک، منظم و غیر حضوری صورت می گیرد.

رایزن فرهنگی ایران خاطر نشان ساخت: پیش بینی شده است که در آینده تشرفت زائران پاکستانی به اماکن مقدسه ایران از طریق کاروان ها و به طور رسمی صورت گیرد و این موضوع در ابتدا به صورت اختیاری و سپس اجباری خواهد بود و شرکت های ایرانی ذیربط کلیه امکانات و تسهیلات لازم را برای این زائران مهیا خواهند  کرد.

در این دیدار که با حضور پیر محمد ابراهیم، معاون وزیر ، حجت الاسلام محمد حسین اکبر رییس مؤسسه منهاج الحسین(ع) لاهور، مولانا رأی ظفر علی روحانی شیعه و رشید احمد چغتایی نویسنده پاکستان صورت گرفت، رایزن فرهنگی از وزیر امور مذهبی پاکستان دعوت کرد که ضمن سفر به ایران از فعالیت ها و اقدامات سازمان حج و زیارت ایران از نزدیک آشنا شود.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.