پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین برنامه ریزی ها در مرز مهران برای اعزام های عتبات نوروزی

آخرین برنامه ریزی ها در مرز مهران برای اعزام های عتبات نوروزی

مدیر حج و زیارت استان ایلام با بیان اینکه امسال همکاری دستگاههای اجرایی با توجه به افزایش تردد در مرز مهران بیشتر از سنوات قبل بوده است، توضیحاتی را در خصوص برنامه های تدارک دیده شده ارایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ سید حمید مصطفایی مدیرحج و زیارت استان ایلام درباره آخرین برنامه ریزی ها برای عتبات نوروزی و تمهیدات اندیشیده شده در مرز مهران اظهار کرد: امسال شاهد تردد بالای زائران در مرز مهران هستیم که خوشبختانه همکاری دستگاههای اجرایی در پایانه نیز بیشتر از سنوات قبل بوده است و زائران هم به سهولت از مرز خارج می شوند.

 

وی به برخی اقدامات صورت گرفته برای تسهیل عبور زایران ایرانی برای عتبات نوروزی اشاره کرد و افزود: افزایش دستگاههای ایکس ری گمرک جهت تسریع در بازرسی ساکها و عبور به موقع زائرین در سالن خروجی، افزایش گیت های گذرنامه، افزایش نیروهای هنگ مرزی ، افزایش تعداد باربرها برای حمل وسایل زائران و ... برخی از اقدامات صورت گرفته بوده است.

 

مدیر حج و زیارت استان ایلام با اشاره به آغاز عتبات نوروزی از روز 24 اسفند ماه اظهار کرد: روز به روز بر تعداد زائران کشورمان افزوده می شود و از دو روز قبل آمار کاروان ها به بالای 60 کاروان در روز رسیده و رفته رفته در حال افزایش است.

مصطفایی با بیان اینکه تمامی کارکنان سازمان حج و زیارت استان در کنار سایر دستگاههای همکار در حال تلاش برای خدمت رسانی به زائران هستند گفت: نظارت بر بهداشت زائر سراها و رستوران های غذاخوری افزایش یافته و تمامی کارکنان حج و زیارت استان تلاش می کنند که زایرانی که از مرز مهران خارج می شوند کمترین مشکل را داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنا به دستور ریاست سازمان، زایرسرای شهدای منا در مهران تجهیز شده و غذای برگشت همه کاروان ها در آنجا سرو می شود که این امر به دلیل وسعت حسینیه و امکانات آن از جمله سرویس های بهداشتی و فضای سبز به همراه پارکینگ مناسب که رضایتمندی زایران و رانندگان آنها را به دنبال دارد.

 

وی به کاروان ها و زایران توصیه کرد: با توجه به شلوغی مرز، همکاری لازم را با مامورین اداره گذرنامه داشته باشند.

 

مصطفایی توضیح داد: زائران از جابجایی و حمل وسایلی که به هر دلیلی توسط افراد ناشناس به عنوان امانت به آنها سپرده می شود به دلیل احتمال بروز مشکلاتی نظیر وجود مواد مخدر، خودداری نمایند چراکه به تبع آن قوانین بسیار سختگیرانه و حتی زندان طولانی مدت و جریمه های نقدی سنگین بابت موضوع ذکر شده در عراق وجود دارد.

 

وی افزود: کاروان ها نیز به گونه ای حرکت کنند که قبل از تاریکی هوا به مهران برسند.

 

مدیر حج و زیارت استان ایلام در پایان تاکید کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات حتما برای اعزام به عتبات عالیات از طریق دفاتر زیارتی تحت نظارت حج و زیارت اقدام نمایند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.