پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

صرفه جویی محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت

  • 07 فروردین 1398
  • 10:45
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 723 بازدید
  • Article Rating
صرفه جویی محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صرفه جویی را محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت دانست و بر لزوم همکاری و هم پوشانی واحدهای مختلف در اجرای عملیات حج 98 تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نخستین نشست شورای معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری در سال جدید، صرفه جویی را محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت دانست و بر لزوم همکاری و هم پوشانی واحدهای مختلف در اجرای عملیات حج 98 تاکید کرد .

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور ، معاونت های فرهنگی ، بین الملل و توسعه مدیریت و منابع در کنار هم در حوزه های حج و عتبات عالیات به نحوی عمل کنند تا با موفقیت از شرایط کنونی عبور کنیم.

 

وی بر لزوم توجه به صرفه جویی در بخش های مختلف حج و زیارت از جمله اعزام نیروی انسانی  تاکید کرد و گفت: تعداد نیروهای بعثه در حج آینده باید نسبت به گذشته کاهش یابد و بدون آن که از کیفیت کاسته شود از تعداد نیروهای اعزامی کاسته شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تشکر از معرفی بموقع روحانیون ، معین و معینه های کاروان ها ، گفت: در مورد نحوه انتخاب و توزیع محصولات فرهنگی باید به زائران اطلاع رسانی شود و در جلسات آموزشی و همایش هایی که در هفته های آینده برگزار خواهد شد زائران نسبت به سفر آگاهی های لازم را پیدا کنند.

 

برپایه این گزارش ، در این جلسه آقایان جعفرشمسیان معاون توسعه مدیریت و منابع و سید محمد حسینی  معاون بین الملل و حجت السلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه و مدیران واحدهای مختلف در خصوص اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای حج آینده ، بودجه سال 98 و آموزش و ارزیابی نیروی انسانی گزارش دادند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: ارزشیابی عملکرد فردی و توانمندی نیروهای اعزامی باید جدی گرفته شود و هر کدام از واحدها راهکارهای مناسب را در حوزه فعالیت خود مد نظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین خواستار توجه جدی به ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با کارگزاران اجرایی ، فرهنگی ، زائران و خانواده های آنها شد و گفت: بانک اطلاعات قوی با استفاده از توان دستگاههای دیگر باید در این حوزه تهیه و در قبل ، حین و بعد از موسم از آن بهره برداری شود .

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند، تصریح کرد: واحدهای مختلف بعثه و سازمان حج باید فرمایشات رهبری را نقشه راه سال جدید قرار داده و برای تامین نیازهای خود، رونق تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به مسایل و تحولات بین المللی و مواضع آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و اعلام الحاق بلندی های جولان به سرزمین های اشغالی اشاره و این اقدام خائنانه را محکوم کرد.

 

وی همچنین به وقوع سیلاب در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش همه مسئولان مشکلات سیل زدگان در استان های سیل زده هرچه سریعتر برطرف شود و برای جلوگیری از تکرار این حوادث چاره اندیشی مناسب صورت گیرد. 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.