پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین برنامه ریزیها برای تغذیه زائران عتبات/تازه ترین توضیحات در رابطه با طبخ غذای رژیمی و برنامه های پیش رو

آخرین برنامه ریزیها برای تغذیه زائران عتبات/تازه ترین توضیحات در رابطه با طبخ غذای رژیمی و برنامه های پیش رو

سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت به برنامه ریزی برای زائران عتبات نوروزی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال غذای رژیمی را نیز در برنامه زائران گنجاندیم که امیدواریم مورد اقبال آنها قرار گرفته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ تغذیه و بهره گیری از مواد غذایی مناسب نقش مهمی در سلامت مردم و به ویژه کسانی که در سفر قرار دارند، خواهد داشت.

یکی از مهمترین سفرهایی که در ایام مختلف به ویژه نوروز مورد اقبال مردم کشورمان قرار دارد، سفرهای زیارتی به عتبات عالیات است که در این میان توجه به تغذیه زائران ضروری به نظر می رسد.

از جمله ادارات مهم در سازمان حج و زیارت«اداره کل تغذیه و تدارکات» است که وظیفه برنامه ریزی برای پخت غذا، نظارت بر تهیه اقلام مرغوب، کارشناسی کامل بر روی طبخ و توزیع غذا و ... را برعهده دارد.

مهران فرشید سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه های تدارک دیده شده برای زائران عتبات نوروزی اظهار کرد: در خصوص تغذیه عتبات نوروزی نیز همانند سایر ایام، برنامه ریزی دقیق و کارشناسی صورت پذیرفته و ضمن رعایت همه موارد اعم از قیمت و کیفیت، برنامه کامل تغذیه ای را تدارک دیدیم.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار غذای رژیمی برای زائران عتبات نوروزی که تمایل به این نوع غذا داشته باشند در برنامه غذایی گنجانده شده است، گفت: طبخ و توزیع غذای رژیمی در سال 98 در دستور کار قرار دارد و این مهم از ابتدای امسال مدنظر واقع شده است.

سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بهره گیری از آشپزهای مجرب، برنامه ریزی برای برنامه غذایی، نظارت و پیگیری در تهیه اقلام با برندهای تاییدی این اداره کل و تحویل آن به آشپزخانه ها، نظارت بر نگهداری اقلام و پخت و توزیع تا تحویل درب هتلها از جمله برنامه های اصلی ما محسوب می شود که در ایام عتبات نوروزی نیز به طور کامل مورد توجه قرار گرفته است.

فرشید با بیان اینکه غذاهای با کیفیت توسط ماهرترین آشپزها و در آشپزخانه های صنعتی پخت می شود، گفت: بهترین کیفیت با رعایت صرفه و صلاح مدنظر قرار دارد و بی شک برنامه کارشناسی مناسب با ذائقه زائران تدارک دیده شده است.

وی تاکید کرد: امسال در ایام عتبات نوروزی غذای رژیمی را به برنامه اضافه کرده ایم و این نوع از غذا نیز از این پس طبخ خواهد شد که امیدواریم مورد اقبال زائران عزیز واقع شود.

فرشید همچنین به وجود امکانات و نظارت کافی در آشپزخانه های سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: به غیر از برنامه های عنوان شده موضوع هتلهای خودپخت و ارایه خدمات بوفه باز برای هتل هایی  که شرایط لازم را دارا هستند، دنبال می شود.

گفتنی است که غذای زائران عتبات عالیات که به وسیله کاروانهای سازمان حج و زیارت به عراق اعزام می شوند در آشپزخانه های صنعتی و مجهز الغدیر و ابوتراب در شهرهای کربلا و نجف طبخ و توزیع می شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.