پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خدمتی دیگر به زائران عتبات نوروزی/حسینیه شهدای منا میزبان روزانه 50 کاروان

خدمتی دیگر به زائران عتبات نوروزی/حسینیه شهدای منا میزبان روزانه 50 کاروان

حسینیه شهدای منا که پیش تر فقط در ایام اربعین حسینی به زائران عتبات عالیات در مرز مهران خدمات ارائه می کرد امسال برای نخستین بار میزبان زائران عتبات نوروزی شد و خدمات لازم همانند تغذیه، استراحت و ... صورت پذیرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛خادمی به حجاج بیت الله الحرام و زائران عتبات عالیات یکی از زیباترین کارهایی است که نه تنها از منظر خداوند و اهل بیت(ع) پوشیده نیست بلکه موجبات رضایتمندی زائرانی که انتظاراتی را دارند، به دنبال خواهد داشت.

 

در این میان خدمت رسانی و خادمی به زائران کهنسال و خسته ضروری به نظر می رسد چرا که رفع خستگی آنها و انرژی بخشیدن به این افراد بسیار حائز اهمیت خواهد بود و در نهایت دعایی خیر در پشت سر خادمان باقی می ماند.

یکی از بخشهایی که خادمان و دست اندرکاران سازمان حج و زیارت همانند تمامی وظایف به آن توجه کرده اند، خدمت رسانی در ورودی مرز مهران به زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام نوروز بوده است.

با توجه به اینکه مرز مهران یکی از پرتردد ترین پایانه های مرزی زائران عتبات عالیات محسوب می شود، در ایام پر تردد نیز برنامه ریزیهایی در این خصوص انجام می گیرد.راه اندازی حسینیه ای با نام «حسینیه شهدای منا» در نزدیکی پایانه مرزی مهران و ارائه خدمات همانند تغذیه، استراحت و ... یکی از برنامه هایی است که در ایام پرتردد همانند اربعین حسینیه انجام گرفته و برای نخستین بار در عتبات نوروزی نیز صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی که در این ایام مسئولیت حسینیه شهدای منا را برعهده دارد در مورد خدمات رسانی به زائران عتبات نوروزی می گوید: خدمات رسانی به زائران عتبات نوروزی از روز 25 اسفند ماه سال 97 در حسینیه و این خدمات تا روز 16 فروردین ماه نیز ادامه می یابد.وی با اشاره به حجم بالای تردد زائران در عتبات نوروزی می گوید: پیش تر این حسینیه فقط در ایام اربعین حسینی راه اندازی می شد، اما برای خدمات رسانی به زائران عتبات نوروزی در مسیر بازگشت نیز این خدمات امسال راه اندازی شده است.

حجت الاسلام رحمانی می افزاید: روزانه حدود 50 کاروان در این حسینیه حضور می یابند و ضمن پذیرایی غذای گرم، برنامه نماز جماعت و استراحت آنها نیز انجام می گیرد.وی اظهار می کند: در گذشته زائران این مسیر مجبور بودند برای استراحت، تغذیه، دستشویی و ... به رستورانهای داخل شهری بروند که زمانی طولانی برای این کار صرف می شد اما حسینیه شهدای منا تمامی این مشکلات را کاسته است و ضمن تقدیم غذای گرم به زائران حدود 120چشمه دستشویی نیز برای رفاه حال زائران تدارک دیده شده است.حجت الاسلام رحمانی تصریح می کند: مساحت این حسینیه در حدود دو هزار و 500 مربع است که مساحت رستوران محل پذیرایی زائران 500 متر در نظر گرفته شده و در این میان حمام، دستشویی و محل نماز جماعت وجود دارد.

 

وی می گوید: خوشبختانه زائران عتبات نوروزی که از مسیر مهران به کشور بازگشته و ساعتی را در این حسینیه گذرانده اند به صورت کامل از خدمات ارائه شده در این حسینیه ابراز رضایت کرده اند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.