پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بعثت، طلوع آفتاب مهربانی بر گستره جهل، گمراهی و تباهی است

بعثت، طلوع آفتاب مهربانی بر گستره جهل، گمراهی و تباهی است

بعثت نه یک واژه بلکه انقلاب معنا و طلوع آفتاب مهربانی برگستره جهل، گمراهی، تباهی و فساد است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ خلوت محبوب پروردگار یکتا در دل غاری به ظاهر تاریک آغازگر تاریخ دین مبین اسلام و سرآغاز انقلابی به وسعت همه اعصار و زمان ها بود.
محمد(ص) بخوان، بخوان بنام خدایی که ندیده ای و ندیده ایم.
بخوان به نام خالق شب و روز و بخوان بنام عشق که در پهن دشت خیالت خداوندگاری است بی همتا و بی مانند که نه زاده و نه زاده شده و نه دیده و نه دیده شده.
بشارت تو همانا آزادگی بود و حقیقت جویی و همه اش نور بود و نور با سرآغاز ˈبسم الله النورˈ در ورطه تاریکی محض جهل و جهالتی مسطور.
اعماق دلهای زخم خورده از تباهی و پوچی منتظر ندای حق طلبانه و هدایتگرانه هستند و تو چه نیک با ندای الله اکبر سیاهی چون بلال سپیدی آفتاب مهربانی را نوید می دادی و نقش خاطره انگیز محبت و عطوفت و انسانیت را به تصویر می کشیدی.
بعثت راهگشای رفع ظلم و تباهی است و حرف و سخنش برادری و برابری سیاه و سفید و عرب و عجم است.
انگیزه نورانی بعثت نجات بخش طغیان هاست و مسیر رسیدن به تزکیه و رهایی از ظلمت از همین مسر نورانی است.
محمد (ص) همان کسی است که کرامات عالیه و اخلاق انسانی را در زمانی کوتاه آنچنان در دل و جان مسلمانان گسترش داد که از هیچ همه چیز را ساخت.

ایشان با رفتار و کردارش گردن کشان عرب را به تواضع، زورگویان را به رافت و تفرقه افکنان را به یگانگی،کافران را به ایمان و بت پرستان را به توحید، بی پروایان را پاکدامنی، بیکاران را به کار، کینه توزان را به بخشایش، درشت گویان را به نرمخویی و بخیلان را به ایثار و سخاوت و سفیهان را به عقل و درایت هدایت و از جهل و نادانی به سوی علم و دانایی رهنمون فرمود.
آری؛ او محمد(ص) نجات بخش مردم ستمدیده از چنگال طبقه اشراف کسی است که خود در شریف ترین قبیله یعنی قریش تربیت شده و نخستین فصل برنامه رسالت او دعوت خویشاوندان خود به ترک بت پرستی، رباخواری و زشت خویی یعنی ترک همه عادت ها و رسومی است که آنها را موجب برتری خود بر دیگران می دانستند.
بخوان، باز هم بخوان که ˈاقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علقˈ و اینک خون تازه ای بر جان ها و جگرهای تفدیده و چشمان عطش دیده و لب های تشنگی کشیده ای که چشم انتظار یارند و چشم بر افق نورانی ظهور مهدی فاطمه ات(عج) دوخته اند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.