پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اقتدای پاسداران انقلاب اسلامی به امام حسین(ع)/روز پاسدار جهانی شد

اقتدای پاسداران انقلاب اسلامی به امام حسین(ع)/روز پاسدار جهانی شد
پاسداران انقلاب اسلامي در ايران با تأسّي به شجاعت، مردانگي، استواري، ايمان و فضايل اخلاقي امام حسين(ع)، در راه حفظ آرمان‏هاي والاي اسلام و انقلاب اسلامي و نيز حراست از تماميّت ارضي جمهوري اسلامي، صحنه‏هايي فراموش نشدني و حماسه‏هايي با شكوه آفريدند و خود، سرمشق جوانانِ مؤمن و آزادي‏خواه جهان شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است. پاسداران کسانی هستند که در حساس ترین لحظه های تاریخ، از میان خلق برمی خیزند و همچون دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن، گام برمی دارند.

در تاریخ تمدن بشری کم بوده اند کسانی که برای برافراشته داشتن چراغ حق و ترویج اخلاق کریمه، همه هستی و آمال خود را بر سر هدف خویش بگذارند. کمر بستن برای احیای حقیقت خواهی، همتی جانانه می طلبد و تنها از مردانی چون حسین(ع) برمی آید که آزادگی و شور حقیقت جویی اش، چنان حماسه ای آفرید که تا همیشه نامش جاودان و موجب احترام انسانهای حق طلب خواهد بود.

امام حسین(ع) هنگامی که تحریف گران حقیقت، از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود، تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، بر خود فرض دید تا برای احیای آن سنت فراموش شده و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیام تاریخی و حماسی اش را آغاز کند و بدین ترتیب، از دین جد خود پاسداری کند.

در این میان می توان نمونه هایی از رادمردی پاسداران را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یافت؛ پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود فداکاری کردند و با روحیه شهادت طلبی، انسجام درونی و خلاقیت نظامی، در صحنه های مختلف به نبرد پرداختند و با الهام از حضرت سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع)، با بذل خون و جان خویش و جانبازی ها و ایثارگری ها، نگذاشتند دست سربازان شیطان، به ذره ای از خاک میهن اسلامی برسد.
پاسداران عزیز کشورمان چه در روزهای دفاع مقدس و چه پس از آن به تاسی از سید و سالار شهیدان و با الگو گیری از آرمانهای امام و انقلاب و ولایتمداری، به دفاع از کیان سرزمین خود پرداخته اند و امروز این نیروی مردمی و جان برکف به خوار چشم دشمنان انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شده و در میان مردم نیز از محبوبیتی اعلا برخوردار است.

پاسداران کشورمان این روزها نه تنها در عرصه های دفاع از کیان کشور بلکه در سایر زمینه های خدمت رسانی به نظام و انقلاب نیز فعالیت می کنند؛ نمونه بارز این خدمت رسانی را می توان در حوادث سیل اخیر مشاهده کرد که این بزرگواران در کنار سایر نیروهای نظامی و مردمی و دستگاههای دولتی و غیر دولتی به فعالیت و امداد رسانی به مردم سیل زده پرداختند.

اما در روزهایی که پاسداران عزیز کشورمان به عنوان گوهری در آسمان ایران و سایر کشورهای اسلامی می درخشند و خدمات آنها از چشمان کارشناسان و مردم پوشیده نیست، رییس جمهور منفور امریکای جنایتکار و حامی تروریسم این نهاد انقلابی و مردمی را در لیست گروههای تروریستی قرار داد.

اقدام نابخردانه ترامپ، آن هم در سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار موجب محبوبیت بیش از پیش این نهاد انقلابی شده و به نوعی نام پاسدار و روز پاسدار را جهانی ساخت.

عملکرد شیطان بزرگ موجب شد تا قدرت و محبوبیت سپاه و پاسداران انقلاب اسلامی به گستره ای جهانی تبدیل شود و همگان در تمامی نقاط کره زمین روز پاسدار و پاسداران انقلاب اسلامی را بیشتر و بهتر بشناسند.

سوم شعبان مصادف با سالروز میلاد حضرت امام حسین(ع) است با عنوان روز پاسدار نامگذاری شده که این ایام را به همه این عزیزان تبریک می گوییم.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.