پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصيه‌هاي پزشكي به زائران روزه دار در سرزمين وحي

توصيه‌هاي پزشكي به زائران روزه دار در سرزمين وحي

ماه مبارك رمضان همزمان با فصل تابستان و در هواي گرم عربستان شرايط خاص خود را دارا است و زائران بايد با رعايت توصيه‌هاي بهداشتي و پيشگيرانه در حفظ سلامت خود و پيشگيري از گرمازدگي بكوشند.

 به گزارش حج نیوز به نقل از ايكنا، امين رضا طباطبايي، معاون آموزش و پژوهش مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با ارائه توصيه‌هايي به زائران روزه‌داري كه در مكه و مدينه به سر مي‌برند، اظهار كرد: ماه مبارك رمضان همزمان با فصل تابستان و در هواي گرم عربستان شرايط خاص خود را دارا است و زائران بايد با رعايت توصيه‌هاي بهداشتي و پيشگيرانه در حفظ سلامت خود و پيشگيري از گرمازدگي بكوشند.

وي با ارائه توصيه‌هاي عمومي به زائران، گفت: بهتر است زائران جز براي انجام اعمال و مناسك حج از هتل خارج نشوند و انجام اعمال را نيز به شب و زمان‌هاي خلوت‌تر موكول كنند تا مدت زمان كمتري در معرض گرماي هوا قرار گيرند و بتوانند با حفظ سلامت خود از فيوضات معنوي اين سفر بهره‌مند شوند.

طباطبايي افزود: بر اساس تجربه زائراني كه در ماه مبارك رمضان به حج مشرف مي‌شوند براي انجام اعمال خود آسايشي كه در ديگر ماه‌ها وجود دارد نخواهند داشت زيرا اهل سنت نيز در مسجدالحرام اعمال و مناسك خاصي را در ايام به ويژه در ساعات خنك‌تر انجام مي‌دهند ولي به هر حال بهتر است كه خروج از هتل انجام اعمال و قرائت زيارات را در زمان‌هاي خنك‌تر انجام دهند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.