پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ضرورت نیکی و احترام به بزرگترها و مهربانی با کوچکترها

ضرورت نیکی و احترام به بزرگترها و مهربانی با کوچکترها
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رعایت ادب اجتماعی و احترام به یکدیگر را از دین اسلام دانست و گفت: طبق سفارش پیامبر اکرم(ص) باید به بزرگترها نیکی و احترام و به کوچکترها شفقت و مهربانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آئین هفدهمین سال تاسیس کانون بازنشستگان سازمان حج و زیارت با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت و جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این آئین، یاد و خاطره بازنشستگان و پیشکسوتان حوزه حج و زیارت را که به دیار باقی شتافته اند، گرامی داشت و گفت: همه افراد بشر شروع و پایانی دارند و آیه «إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» بیانگر همین موضوع است؛ یک روز به دنیا می آییم و یک روز از دنیا خواهیم رفت و این موضوع برای همه افراد قطعی است و هیچ کس ابدی نخواهد بود.

وی خواستارالگوگیری از سیره و روش پیامبر اکرم(ص) در مسیر زندگی شد و افزود: تنها مسیر مستقیمی که خداوند در قرآن کریم برای رسیدن به مقصد معرفی کرده مسیر پیامبر (ص) است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، الگو و راهنمای مسیر زندگی را پیامبر اکرم(ص) معرفی و بر دنباله روی از ایشان سفارش می کند و فاصله گرفتن از آن بزرگوار را موجب نرسیدن به مقصود می داند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تاکید کرد: هر انسانی که به دنبال پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برود نجات می یابد و درمقابل هر فردی که از این مسیرجدا شود؛ گمراه خواهد شد.

وی افزود: قرآن کریم و عترت پیامبر(ص) نیز وسیله نجات افراد بشرند که اگر به این دو تمسک جویند گمراه نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه رعایت ادب اجتماعی و احترام به یکدیگر را از دستورات دین اسلام دانست و گفت: طبق سفارش پیامبراکرم(ص) باید به بزرگترها نیکی واحترام و به کوچکترها شفقت و مهربانی کرد.

سرپرست حجاج ایرانی لزوم توجه به خیرخواهی و تعاون را یادآور شد و تاکید کرد: اگر می توانیم عمل خیری انجام دهیم که دیگران از آن بهره مند شوند، نباید از آن دریغ بورزیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه مسئولیتها امانت الهی است و در روز قیامت باید جوابگوی آن باشیم، خطاب به بازنشستگان و پیشکسوتان حوزه حج وزیارت گفت: همه اعم از پیشکسوتان، بازنشستگان، شاغلان و ... باید به گونه ای زندکی کنند که مدیون کسی نباشند و خیرخواهی و گره گشایی از مومنین را مورد عنایت و توجه قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: از همه روسای گذشته این سازمان قدردانی می کنیم چرا که هر کدام قدم هایی را در این زمینه برداشتند و امیدواریم در دوره کنونی نیز قدم های موثرتری در جهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: خواسته های بازنشستگان و شاغلان مدنظر قرار دارد و همه موظفیم نسبت به آنجام آنها تلاش کنیم.

برپایه این گزارش، درپایان این مراسم از سوی سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت به کارکنانی که به تازگی بازنشسته شده اند، لوح تقدیر اهدا شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.