پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شعار حج 98 اعلام شد

شعار حج 98 اعلام شد
حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه درامورحج وزیارت شعارحج 98 را «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ پس از بررسي‌هاي كارشناسي و تأييد نماينده‌ ولي فقيه درامورحج وزيارت، شعار حج 98 «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكرنماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني درحاشیه برگزاری همایش روحانیون، معین ها و معینه های حج سال 98در تبيين اهداف شعارحج امسال اظهار کرد: كليد واژه های این شعار پس از كار كارشناسي با عنایت به لزوم خودسازی زائران درحج، بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال و مسایل داخلی و بین المللی انتخاب شده است.

وی افزود: خودسازی یکی از اهداف حج است و اخوت دینی هم گرایش داخلی دارد و هم جهت گیری تقریب و ارتباط مذاهب اسلامی با یکدیگر را در بر می گیرد که یکی از مهمترین رسالت های زائران و علما و فرهیختگان در این سفر معنوی است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه حج فرصت بی نظیری برای همفكري امت اسلامي در خصوص مهمترين چالش‌هاي جهان اسلام است، افزود: تمدن اسلامی نیز بعنوان یکی از مهمترین کلید واژه های حج امسال بیانگر اقتدار، عزت و عظمت این تمدن برای حل این چالش هاست که می تواند در پرتو توسعه فرهنگ دینی و توجه به ارزش های والای اسلامی تحقق یابد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.