پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نخستین پرواز حجاج ایرانی در تاریخ 17 تیرماه

نخستین پرواز حجاج ایرانی در تاریخ 17 تیرماه
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص شروع اعزام‌های حج تمتع ۹۸ اظهار کرد: انشاالله نخستین پرواز حجاج کشورمان در تاریخ ۱۷ تیرماه ۹۸ انجام می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در راستای حج تمتع ۹۸ به ویژه توافقنامه با وزیر حج عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: امسال تلاش کردیم که بعد از توافقنامه با طرف سعودی و از ابتدای کار، فعالیت دفتر نمایندگی حج و زیارت در عربستان انجام پذیرد.

وی افزود: بلافاصله بعد از مذاکرات و توافقنامه با وزارت حج عربستان، کمیته‌های مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: با اقدامات به موقع توانستیم مقدمات کار مسکن، تغذیه و غیره را به موقع فراهم آوریم که امیدواریم امسال شرایط مناسبی را برای حجاج داشته باشیم.

رشیدیان تصریح کرد: در خصوص شروع اعزام‌های حج تمتع ۹۸ اظهار کرد: انشاالله نخستین پرواز حجاج کشورمان در تاریخ ۱۷ تیرماه ۹۸ انجام می گیرد.

وی در ادامه به موضوع تامین امنیت و عزت حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه با طرف سعودی یکی از اولین شروط و مهمترین آن، موضوع ضرورت حفظ امنیت، عزت، آرامش و کرامت حجاج ایرانی بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان از بدو حضور به عقد قراردادها با شرکتهای طرف قرارداد پرداخت، گفت: شرایط لازم برای عقد قراردادها بابت خدمات رسانی به حجاج ایرانی انجام گرفته است.

رشیدیان همچنین تصریح کرد: هیئت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران از بدو حضور حجاج ایرانی در عربستان به منظور حمایتهای کنسولی از اتباع عزیز ایرانی مستقر خواهد شد و به انجام وظایف قانونی خود خواهد پرداخت.

وی درباره اعزام حجاج ایرانی گفت: طبق توافقات انجام شده در حدود 86 هزار و 550 نفر زائر و خدمه در سرزمین وحی حضور می یابند.

رئیس سازمان حج و زیارت به نام نویسی خیل عظیم عاشقان اشاره کرد و گفت: درخواست سهمیه ۱۰ هزار نفری را برای طرف سعودی ارسال کرده ایم.

رشیدیان همچنین یادآور شد: پیرو درخواست قبلی از عربستان برای اضافه 10 هزار نفری سهمیه حجاج سال ۹۸ با توجه به بعضی اخبار مبنی بر اعطای سهمیه های جدید به بعضی کشورهای اسلامی، هفته گذشته مجدداً در همین خصوص نامه ای برای وزیر حج و عمره عربستان ارسال کردیم که امیدواریم در زمان مناسب پاسخ طرف عربستانی را داشته باشیم

رشیدیان افزود: امیدواریم درصدی از این ۱۰ هزار نفر نیز به سهمیه موجود اضافه شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص واریز مرحله دوم هزینه حج تمتع ۹۸ توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، هزینه سفر حج تمتع ۹۸ در دو مرحله انجام می گیرد که واریز مرحله دوم از تاریخ دهم اردیبهشت ماه و به مدت یک هفته خواهد بود.

رشیدیان افزود: فقط افرادی که تأییدیه پزشکی را دریافت کرده‌اند، میتوانند واریز وجه مرحله دوم را از روز تعیین شده و به مدت یک هفته انجام دهند.

وی در پایان به تمهیدات اندیشیده شده برای حجاج مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: برای این عزیزان نیز یک فرصت یک ماهه بابت واریز مرحله دوم فیش حج تمتع صادر شده است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.