پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش آموزشی توجیهی در استان مرکزی/ حج گنجی ارزشمند، عمیق و بی پایان+عکس

همایش آموزشی توجیهی در استان مرکزی/ حج گنجی ارزشمند، عمیق و بی پایان+عکس
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حج گنجی بسیار ارزشمند؛ عمیق و بی پایان و کنگره بین المللی جهان اسلام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه در همایش حج استان مرکزی که در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزار شد، با بیان اهمیت کنگره عظیم حج اظهار داشت: حج در حقیقت همان ادامه مسیر ابراهیم خلیل الله و حجت الهی بر بشریت است.

امام جمعه اراک گفت: زائرانی که به سفر حج مشرف می شوند باید در طول سفر برای همه مسلمانان الگو و از جنبه عملی، رفتاری و اخلاقی الگوی مناسبی برای امت اسلامی باشند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: سفر حج دنیایی با عظمت از معنویات، اخلاص، صفای باطن، عشق به خدا و اولیای الهی است و کسانی که به حج مشرف می شوند باید تمام وابستگی ها و تعلقات دنیا را قطع و تلاش کنند اعمال حج تمتع را به نحو احسن به جا آورند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: همه زائران تمام تلاش خود را کنند تا شیعه امام صادق (ع) زینتی برای ایشان باشد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین عسکری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه قم پیام نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی را قرائت کرد.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پیام خود آورده است : اعمال و مناسک حج نیازمند دقت و توجه جدی است.از این رو در تمام جلسات و برنامه های آموزشی حضور داشته، دانش و آگاهی های دینی خود را افزایش دهید تا بتوانید از این سرزمین نورانی که یادآور خاطرات و تاریخ صدر اسلام است درس های عملی و راه و رسم زندگی نوین و جدید را از مکتب خدا و رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اهل بیت (ع) بیاموزید و در بازگشت به ایران اسلامی آن آموزه ها را به خانواده و نزدیکان خود منتقل نمایید.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی از مبلغان بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و فضیلت حج تمتع به ایراد سخن پرداخت و در پایان ، مناسک حج تمتع به‌صورت نمادین اجرا شد و زائران با چگونگی احرام از میقات ، نحوه ورود به بیت ا... الحرام، اعمال عمره تمتع و چگونگی انجام مناسک حج تمتع آشنا شدند.

گفتنی است در ابتدای این همایش آقای اسکندری مدیر حج و زیارت استان مرکزی نکاتی را پیرامون مسائل حج امسال بیان کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.