پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش آموزشی توجیهی در خراسان جنوبی/ تاکید بر آمادگی جسمی، روحی و معنوی در حج تمتع

برگزاری همایش آموزشی توجیهی در خراسان جنوبی/ تاکید بر آمادگی جسمی، روحی و معنوی در حج تمتع
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی در همایش آموزشی زائران حج 98 استان خراسان جنوبی گفت: زائران حج تمتع باید قبل از سفر آمادگی های لازم را از نظر جسمی، روحی و معنوی داشته باشند.

وی توضیح داد: نخستین موضوع کسب آمادگی جسمانی است چرا که در ایام حج پیاده روی زیادی انجام می شود و اگر فرد از قبل آماده نباشد نمی تواند بهره کافی را کسب نماید.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بر آمادگی اخلاقی توسط زائران حج تمتع تاکید کرد و گفت: در این سفر معنوی که از اقشار و سنین مختلف حضور دارند حجاج باید از قبل به لحاظ اخلاقی آماده باشند چون با افراد مختلفی همسفر خواهند بود.

حجت الاسلام مظلومی افزود: همچنین آمادگی علمی از دیگر مسایلی است که حجاج باید قبل از سفر به بیت الله الحرام نسبت به آن آگاه باشند و آمادگی علمی خود را افزایش دهند.

وی یادآور شد: براساس آیات و روایات حج برای مردم منافع و دستاوردهای بسیاری دارد که بخشی از این منافع فرهنگی است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: زمانی که حجاج با آمادگی معنوی بیشتری به این سفر نورانی بروند بدون شک بهره کافی را کسب می کنندبهره گیری از حج به میزان خلوص انسان بستگی دارد که تقرب به خدا را به ارمغان می آورد.

وی با تاکید بر اینکه حجاج باید اخلاص را در خود تقویت کنند اظهار کرد: براساس روایات حجاج قبل از این سفر باید اموال خود را تطهیر و بدهی های خود را پرداخت کنند.

مدیرحج وزیارت خراسان جنوبی نیز گفت: امسال 2 هزار و 500 نفر در قالب 17 کاروان از سراسر استان به حج تمتع اعزام می شوند.

ابوالفضل نوفرستی افزود: اواخر تیرماه نخستین کاروان حج تمتع استان به مدینه اعزام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار داشت: تمامی کاروان های اعزامی حج 98 مدینه اول هستند و پس از آن به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: سفر حج بسیار زودگذر و بین 28 تا حداکثر 40 روز است لذا باید حجاج از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی اظهار داشت: زرق و برق ها و مظاهر دنیوی در عربستان زیاد است لذا انتظار می رود زائران فریب این زرق و برق را نخورده و به اعمال حج بپردازند.

نوفرستی گفت: سفر زیارتی به عربستان سعودی به ویژه در این برهه از زمان بدون شک با مشکلاتی روبه رو خواهد بود اما باید سعی کنیم با کارهایی که انجام می دهیم مشکلات را تبدیل به شکلات کنیم.

وی بر بهره گیری درست از فرصت ها توسط زائران تاکید کرد و افزود: زائران در این مدت کوتاه نباید به دنبال اوقات فراغت باشند و نهایت استفاده را از این فرصت ببرند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: اکنون یکی از دغدغه های زائران وجود اینترنت و وای فای در هتل های محل اقامت است اما زائران بدانند استفاده درست از فضای مجازی بسیار مهم است.

وی گفت: تمامی نرم افزارهای غربی بدون شک جاسوسی هستند لذا مسایل مربوط به زائر نباید در این فضاها منتشر و اطلاع رسانی شود تا از این طریق جلوی حوادث و مشکلات احتمالی گرفته شود.

نوفرستی با بیان اینکه در این سفر شیعه و سنی دشمنان مشترک دارند یادآور شد: ما سفیران کشور جمهوری اسلامی هستیم و ما را در دنیا به اسم امام خمینی (ره) می شناسند لذا کاری نکنیم به امام و انقلاب ما ظلم شود. امسال 2 هزار و 500 نفر از استان خراسان جنوبی در قالب 17 کاروان راهی بیت ا... الحرام خواهند شد.

همایش آموزشی توجیهی خراسان جنوبی با حضور یک هزار نفر از زائران شهرستانهای بیرجند، خوسف و سربیشه در بیرجند برگزار شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.