پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت در جمع زائران حج مشهد مقدس مطرح کرد

آسیب شناسی حج سنوات گذشته در راستای ارتقا ارائه خدمات

آسیب شناسی حج سنوات گذشته در راستای ارتقا ارائه خدمات
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات انجام شده برای زائران حج تمتع امسال گفت: آسیب شناسی حج سنوات گذشته در ٢٢ کارگروه تخصصی در راستای ارتقاء ارائه خدمات انجام شده تا با عنایت به محدودیت های موجود کشور میزبان بتوانیم این نقایص را به حداقل برسانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی؛ همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع 98 مشهد مقدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و زائران حج تمتع روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه در محل سالن شهید بهشتی مشهد برگزار گردید.

جواد شاد مدیر حج و زیارت استان در ابتدای این همایش گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در استان خراسان رضوی برای زائران حج تمتع امسال ارایه کرد.

علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت در این همایش در جمع 4 هزار و 440 زائر خراسان رضوی به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مسکن، تغذیه و تدارکات ، بهداشت و ...پرداخت.

وی از حجاج ایرانی درخواست کرد با رعایت قوانین کشور میزبان ، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را در اجرای حجی آرام و ارائه خدمات شایسته یاری رسانند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین حفظ عزت،کرامت و امنیت زایرین و ارائه خدمات با کیفیت را از اولویت های سازمان حج و زیارت اعلام کرد و افزود: این موارد ذکر شده در کلیه مراحل مد نظر سازمان حج بوده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: آسیب شناسی حج سنوات گذشته در ٢٢ کارگروه تخصصی در راستای ارتقاء ارائه خدمات انجام شده تا با عنایت به محدودیت های موجود کشور میزبان بتوانیم این نقایص را به حداقل برسانیم و لازمه این سفر داشتن سعه صدر، روحیه همکاری بین زائران و خادمین این سفر معنوی است تا بهره بیشتری از این سفر نصیب حجاج کشورمان شود.

وی با اشاره به هزینه های ارزی و افزایش هزینه برخی خدمات در کشور عربستان به تلاش های صورت گرفته جهت کاهش هزینه های سفر اشاره کرد.

رییس سازمان حج و زیارت قیمت مناسب حج سالجاری را نتیجه اقدامات و برنامه ریزی ها عنوان کرد.

رشیدیان با اشاره به موضوعاتی نظیر مسکن، حمل و نقل ، تغذیه و تدارکات،ایام تشریق ،طرح قربانی و... گفت: از زائرین می خواهیم تا با روحیه همکاری و رعایت قوانین کشور میزبان بستر لازم را برای انجام حجی آرام و باعزت فراهم سازند.

رشیدیان در پایان سخنان خود از کمک های زایرین حج تمتع سالجاری کشور به هموطنان سیل زده قدردانی کرد .

در بخش پایانی این همایش نیز در فضای شبیه سازی شده مناسک حج تمتع توسط حجت الاسلام والمسلمین کاظمیان پور برای حاضرین بصورت عملی آموزش داده شد. لازم به ذکر است در حج سال جاری 8930 زائر خراسان رضوی در قالب 64 کاروان در نیمه دوم تیرماه سالجاری به حج مشرف خواهند شد که در 4645 زائر در قالب 34 کاروان مدینه قبل و 4285 زائر نیز در قالب 30 کاروان مدینه بعد از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به مدینه منوره و جده اعزام خواهند گردید.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.