پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز حجاج کرمانی برگزار شد

همایش متمرکز حجاج کرمانی برگزار شد

همایش آموزشی و توجیهی کاروانهای حج 97 کرمان با حضور جمعی از زائرین حج 97 شهرستان کرمان پیش از ظهر روزجمعه 13 اردیبهشت 98 درسالن ورزشی برق منطقه ای کرمان  برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از کرمان، عرب نژاد مدیر حج و زیارت استان در این همایش ، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرائی حج 98 گفت:  در سال جاری تعداد  3420نفر زائر در قالب 24کاروان مدینه قبل از استان کرمان عازم بیت الله الحرام خواهند شد .

وی افزود:  شهرستان کرمان دارای 7 کاروان با تعداد 1000 نفر زائر می باشد که  در این همایش مناسک حج را بصورت نمادین فرا می گیرند.

در ادامه همایش دکتربصیری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از برنامه ریزی های منظم سازمان حج و زیارت بویژه  حج و زیارت استان کرمان که نسبت به خدمات رسانی به زائرین تلاش می کنند تقدیر و تشکر و به زائرین توصیه کرد : در زمان اقامت در عربستان با هوشیاری و دقت لازم مراقب توطئه های  دشمنان اسلام باشند.

وی در ادامه بیان کرد: عملیات حج ومناسک آن ازچند بخش تشکیل گردیده که درهربخش آن تلاشهای فراوان وشبانه روزی جهت رفاه وآسایش شما زائران گرامی توسط بعثه مقام معظم رهبری وسازمان حج وزیارت انجام می گیرد.

وی همچنین به زائرین تاکید کرد: به مناسک عبادی و سیاسی حج پرداخته و با وحدت و همدلی جلوی تفرقه افکنی دشمنان اسلام را بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان بر ترویج مسئله معنویت در میان اقشار جامعه به خصوص حجاج عزیز تاکید کرد.

درادامه مراسم دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به ایراد سخنرانی برای حاضران دراین همایش معنوی پرداخت و گفت: تمام مسئولان نظام به دنبال حل مشکلات مردم و بهبود شرایط اقتصادی کشورهستند و انشاالله با فضل وقوه الهی وهمدلی وبا اصلاح ساختار اقتصادی دردرون مشکلات مردم حل گردد.

وی درپایان سخنان خود به زائران خانه خدا گفت: این سفر شما مدیون هزاران خون شهید می باشد ودراین سفر شهدا را یادکنید وبرای مسئولین نظام خیلی دعا بفرمائید.

در ادامه این همایش سرهنگ تیرماهی فرمانده پلیس فرودگاه کرمان نیز درخصوص بازرسی زائران در فرودگاه ها و داروهای ممنوعه و حمل مواد مخدر توصیه و تاکیدات لازم را به زائرین ارائه کرد.

در پایان همایش ، مراسم نمادین مناسک حج با حضور زائرین یکی از کاروان ها  و توسط حضرت حجه الاسلام والمسلمین سازندگی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان باهمکاری روحانیون کاروانها برگزار شد.

همایش آموزشی و توجیهی کاروانهای حج 97 شهرستان کرمان با حضور حجه الاسلام والمسلمین عرب پور امام جمعه موقت کرمان ، دکتر بصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، سرهنگ تیر ماهی فرماندهی پلیس فرودگاههای استان کرمان و حجت الاسلام والمسلمین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان برگزار شد.

گفتنی است نظیر این مراسم درشهرستانهای رفسنجان ،زرند،سیرجان ،انار،جیرفت ،بم وشهربابک نیز برگزار می گردد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.