پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:پیشبرد مطلوب امور اجرایی حج باهمراهی 19 مجموعه و وزارتخانه دست اندرکار

رئیس سازمان حج و زیارت:پیشبرد مطلوب امور اجرایی حج باهمراهی 19 مجموعه و وزارتخانه دست اندرکار
رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار کارگزاران حج امسال با رهبر معظم انقلاب گفت : پیشبرد امور اجرایی حج امسال با وجود همه محدودیت ها و تنگناهای مالی و بانکی و شرایطی که در حوزه مناسبات سیاسی بین دو کشور حاکم است ،در سایه همدلی ، همراهی و درایت تمامی ارگان های همکار در حج به خوبی سامان یافته و همه تلاش خود را برای حضور در خور و شایسته ملت ما این مراسم به کار بسته ایم.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در دیدار جمعی از زائران و دست اندرکاران حج تمتع امسال با رهبر معظم انقلاب طی ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه افزود : حج آثار گسترده فردی واجتماعی، معنوی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و بیش از همه انسجام بخشی، اتحاد و عزت امت اسلامی دارد.
وی عنوان کرد : در واقع انجام شایسته اقدامات اجرایی حج خود مقدمه و زمینه ای برای بهره گیری هر چه بهتر و بیشتر زائران از فضای معنوی و نورانی این مراسم است که در جان و روان انسان ها رسوخ یافته و ماندگار و پایدارمی ماند از این رو تمام تاکید و تلاش ما بر تامین خدمات مطلوب و مناسببه دور از رفاه زدگی و اسراف بوده و هست.
وی اظهار کرد : در این راستا سازمان حج و زیارت در مذاکرات خود باطرف عربستانی و نیز شرکت ها و سازمان های طرف قرارداد در حج 98 بر صیانت از حقوق زائران، عزت و کرامت آنان پافشاری و تاکید نمود و توانستیم در توافقات و انعقاد قراردادها شرایط مناسبی را فراهم سازیم.
رشیدیان ادامه داد : در سایه تلاش های صورت گرفته برای کاهش هزینه سفر حج در سال جاری ،به طور متوسط برای هر حاجی به 25 میلیون تومان کاهش یافت که این رقم با توجه به افزایش قیمت ارز وهزینه های ارزی که بخش اصلی قیمت تمام شده این سفررا تشکیل می دهد، قابل قبول است.
وی اظهار کرد : مراحل و روند انجام امور به خوبی در زمان تعیین شده به انجام رسید چنانکه ثبت نام زائران و تکمیل ظرفیت کاروان ها در زمان مقرر انجام و و مراحل بعدی چون آموزش و انجام معاینات پزشکی و آماده سازی برای اعزام به موقع انجام گرفت .
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه تصریح کرد : در این میان حمایت و دیدگاه مثبت رئیس جمهور، دولت و شورایعالی حج در زمینه تسهیل امور حجاج و تعیین نرخ مناسب برای ارز عملیات حج بسیار راهگشا بود و جای قدردانی دارد.
رشیدیان در ادامه با بیان اینکه اصلاح فرآیندها و ساختار سازی برای بهبود سازوکار عملیات حج از جمله مباحث مهمی است که در این دوره به عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان حج و زیارت در زمینه امور اجرایی حج آغاز شده که حرکت به سمت هوشمند سازی با محوریت اصلاح فرآیندها وتوجه به رفع آسیب ها و کاستی های شناسایی شده در سنوات قبل می باشد .
وی اظهار کرد : در این راستا اقدامات موثری در حوزه بهره گیری از ظرفیت های فناوری در حوزه های ثبت نام ،سازماندهی ، امور کارگزاران، زائر یار و بازارهای الکترونیک در حوزه سوغات انجام گرفته که نقش موثری در تسهیل امور برای زائران و صرفه جویی در وقت و زمان و هزینه ها داشته و توسعه آن این اثر را قابل توجه تر خواهد کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.