پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

«معلم» معمار دانایی و صبح روشنایی

«معلم» معمار دانایی و صبح روشنایی
رییس سازمان حج و زیارت در یادداشتی به مناسبت روز معلم با اشاره به مقام والای معلمان نوشت: امروز را روز معلم نام نهادند او که معمار دانایی و صبح روشنایی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت در یادداشتی در صفحه مجازی خود روز معلم را گرامی داشت. متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:
امروز را روز معلم نام نهادند او که معمار دانایی و صبح روشنایی است او که کسوت انبیا و بیان اوصیا را دارد .او که در جهالت، همراهم شد تا الفبای آگاهی و حرکت در مسیر نور به من بیاموزد.آنگونه که آخرین سفیر نور محمد مصطفی (ص) سرود روشنایی را در گوش جهانیان نجوا کرد :"اقرا بسم ربک الذی خلق" و تعلیم محور رسالت خود برگزید.و خداوند می فرماید : "هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ"آری امروز این رسالت بر دوش معلم است. او که در میان سعی بین صفا و مروه مرا از سراب گمراهی می رهاند و به زمزم دانایی رهنمون می شود. معلمی که روح و جانم را در شب تاریک ناآگاهی و نادانی همراه می شود تا به سر منزل صبح دانش و معرفت هدایت شوم.اوکه پیش ازهمه مشق مهر و ادب داد مرا و زندگی شرافتمندانه آموختم.اوکه باغبان گلهای بهاری است تا آنان را به آب حیات علم و دانش جان بخشدو کویر سینه ها را به باران جان بخش معرفت، ادب و ارزشهای انسانی سیراب کند.او که نفس هایش رسولان دانایی و کلامش، ترجمان نور است تا در ذره ذره وجود انسان نقش نیکی و پاکی زند، نقشی ماندگار از خدا .
بی شک هفته‌ و روز بزرگداشت مقام معلم فرصتی است مغتنم در تکریم و تجلیل ازمقام شامخ و احیای قدر و منزلت معلمان؛ آنانی که با تمام وجود می کوشند تا فرزندان این مرزو بوم در حرمت اندیشه و حریم تفکر و معنا گام بردارند تا در جامعه معرفت گسترده شده و صبح عافیت رقم خورد.
یاد و خاطره‌ مجاهد فرزانه و معلم دلسوز استاد شهید مرتضی مطهری و روز و هفته‌ معلم را به بزرگ زنان و مردان عرصه علم و آگاهی بخشی سرزمین ادب و دانش و فرهیختگی؛ایران زمین تبریک می گویم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.