پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

صفات اخلاقی و علمی حجت الاسلام قاضی عسکر در کلام رییس سازمان حج و زیارت/نماینده سابق ولی فقیه در حج و زیارت چهره ای خدوم و درخشان

صفات اخلاقی و علمی حجت الاسلام قاضی عسکر در کلام رییس سازمان حج و زیارت/نماینده سابق ولی فقیه در حج و زیارت چهره ای خدوم و درخشان

رییس سازمان حج و زیارت سخنانی را راجع به عملکرد درخشان حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در زمان حضور در نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ ، علی رضا رشیدیان در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به جایگاه حج و زیارت و تاثیرات آن اشاره کرد و گفت: مسلما همه ما به جایگاه حج و زیارت و اعتلای فرهنگ دینی و اخلاقی و گسترش تعامل بین مسلمانان اعتقاد داریم.

وی افزود: در حوزه حج و زیارت مردان بزرگی توفیق خدمت رسانی در عرصه های فرهنگی و اجرایی داشتند و در این رابطه نیز به خوبی درخشیدند؛حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر هم یکی از همان افرادی است که در حوزه حج و زیارت از جمله چهره‌های خدوم و درخشان به شمار می‌آید.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: حج جدای از آثار فردی و اجتماعی، یک اثر دیگر برای افراد دارد و از جمله آن‌ها این است که انسان دوستان خوبی پیدا می‌کند و یکی از دوستان خوب ما نیز حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر است که با فهم عمیق‌ خود در موضوعات جهان اسلام، ایده‌های نویی ارائه کرده و در بحث تعاملی با جهان اسلام اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: آقای قاضی‌عسکر به تقریب مذاهب، تعامل با جهان اسلام و دیپلماسی حج اعتقاد داشت؛ خلوص نیت در عمل، مراقبت از اصول و ارزش‌های دینی، شجاعت و پیگیری برای برگزاری حج واجب از دیگر ویژگی‌های حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بود.
رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم به خدماتی که حجت الاسلام قاضی عسکر در بعثه مقام معظم رهبری انجام دادند اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام قاضی عسکر برای اعتلای فرهنگ دینی و اعتقادی مسلمانان در عرصه فرهنگی سیاسی و بین المللی و تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان اقدامات خوبی انجام دادند، همچنین در پایداری در عمل و حفاظت از ارزش‌های دینی و مجاهدت تاکید داشت و حمایت از کارگزاران حج و ارتقا خدمات و توسعه آموزش از جمله اقدامات دیگر وی بوده است.

وی اظهار کرد: ساده‌زیستی و پختگی در حوزه سیاسی، تلاش برای حفظ جایگاه حج و زیارت و حمایت از زحمت‌کشان حوزه حج و زیارت از دیگر برجستگی های آقای قاضی‌عسکر بود.

رییس سازمان حج و زیارت به دیگر اقدامات و تلاش های قاضی عسکر اشاره کرد و افزود: پایداری و ثبات در عمل، پیگیری برای برقراری واجب شرعی که در زمانی بعد از فاجعه تلخ منا قطع شد، دقت و مراقبت از حقوق زائر، همت بلند، همگرایی بین حوزه های فرهنگی و اجرایی، داشتن سعه صدر و صبر و تحمل، ارتباط صمیمانه با دیگران، توسعه آموزش و گسترش فعالیتهای پژوهشی، راه اندازی پژوهشکده تخصصی، انتشار کتابهای متعدد در حوزه حج و زیارت، توسعه فضای نرم افزاری برای فعالیتهای آموزشی، پرهیز از هر گونه جناح گرایی از دیگر صفات نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت بوده است.

رشیدیان تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های پژوهشی از یادگارهای خوب حجت الاسلام قاضی عسکر بود و پژوهشکده حج و زیارت نیز با بیش از ۱۴۰۰ جلد کتاب و مقاله فعال شد.

وی افزود: تمامی صفات مطرح شده از حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر چهره ای ماندگار ساخته که در ذهن و تاریخ حج و زیارت تأثیرگذار خواهد بود.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه به معرفی حجت‌الاسلام نواب به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت اشاره کرد و گفت: خوشحالیم با درایت رهبر معظم انقلاب فردی از خانواده حج و زیارت و کارشناس جهان اسلام برای حوزه حج و زیارت انتخاب شد؛ نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت در حوزه علمیه شناخت بسیار خوبی و تعامل بسیار شایسته‌ای با مراجع و علما دارد که امیدواریم مسیر نورانی و تلاش را که آقای قاضی‌عسکر طی کردند با حضور آقای نواب ادامه دهیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.