پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خدمتگزاری برای حجاج کاری ارزشمند محسوب می شود

خدمتگزاری برای حجاج کاری ارزشمند محسوب می شود
عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشوراظهار کرد: حج محور تحول جهان اسلام است و خدمتگزاری برای حج کار ارزشمندی به شمار می‌آید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین تکریم نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب به عنوان نماینده ولی فقیه اظهار کرد: آقای نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه بود و در زمان مسئولیت خود موفقیت‌های خوبی داشت.

وی با بیان اینکه هر مسئولیتی که انسان می‌پذیرد و برعهده می گیرد، نعمتی از نعمت‌های الهی است، افزود: هر گاه خدا به انسان نعمتی می‌دهد، وظیفه‌ای متوجه انسان می‌شود، این مسئولیت‌های مهم در حال گذر هستند، زیرا مسئولیت‌ها برای هیچ کس جاودان نیست و باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم، مسئولیت خدمت به بهترین بندگان خدا یعنی مهمانان خدا است، زیرا جایگاه مکه و کعبه و حج بر کسی پوشیده نیست و حج نقش فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد.

وی تأکید کرد: حج محور تحول جهان اسلام است و خدمتگزاری برای حج کار ارزشمندی به شمار می‌آید.

حسینی بوشهری همچنین از خدمات نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تجلیل کرد و گفت: آقای قاضی عسکر خدمتگزاری پرکار، منظم، ساده زیست، دارای سوابق انقلابی و حسن معاشرت بود که برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش فراوانی انجام داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آقای قاضی عسکر تعامل بسیار خوبی با مراجع تقلید داشت و قبول مسئولیت در حوزه‌های مختلف را انجام می داد؛ او مرد روزهای بحران بود و در ایام حج نیز این مدیریت بحران را شاهد بودیم.

حسینی بوشهری به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی آقای قاضی عسکر اشاره کرد و گفت: او در عرصه های پژوهشی و فرهنگی نیز انسان بسیار فعالی بود و نمونه بارز آن هم تبدیل شدن مرکز تحقیقات به پژوهشکده بوده است.

وی همچنین درباره نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اظهارکرد: آقای نواب فردی متواضع، اهل برنامه، ساده زیست است و به خوبی در شورای عالی حوزه از عهده برنامه‌ها بر آمد.











امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.