پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

افطار نيم ميليون نفري در حرم مطهر نبوي

افطار نيم ميليون نفري در حرم مطهر نبوي

رسانه هاي عربستان از برگزاري مراسم افطار دسته جمعي براي نيم ميليون روزه دار و زائر عمره‌گزار در حرم مطهر نبوي(ص) در مدينه منوره خبر دادند.

روزهاي بافضيلت ماه مبارك رمضان در حرم مطهر نبوي (ص) با حضور گسترده عمره گزاران از اقصي نقاط جهان اسلام، صحنه‌هاي زيبايي را رقم زده است كه يكي از آنها افطار دسته جمعي صدها هزار زائر در نخستين روز اين ماه مبارك بود.

روزنامه عكاظ از برگزاري مراسم افطار دسته جمعي براي نيم ميليون روزه دار در حرم مطهر نبوي (ص) خبر داد.

اين روزنامه نوشت: در نخستين روز ماه مبارك رمضان، بيش از نيم ميليون مسلمان به حرم مطهر نبوي (ص) شتافتند تا در اين مكان مقدس افطار كنند.

افطار نيم ميليون نفري روزه داران، صحنه اي زيبا را ترسيم كرد كه بر الفت و دوستي و برادري ميان مسلمانان دلالت مي‌كند.

سفره افطار دسته جمعي در حرم مطهر نبوي (ص) در حالي پهن شد كه در مدت دو دقيقه، و پس از پايان مراسم، روزه داران اين مكان مقدس را به سرعت نظافت كردند.

اداره كل امور حرم مطهر نبوي (ص)، مكانهاي مشخصي را براي افطار روزه داران مرد و مكانهايي را نيز براي روزه داران زن اختصاص داده بود به طوري كه امتداد سفره افطار از شرق به غرب بود.

البته سفره افطاري بزرگ حرم مطهر نبوي (ص) به طور گسترده با خرما و نان و قهوه و چاي تزيين شده بود. در برخي صحنهاي حرم مطهر نبوي (ص)، هم برنج، گوشت و ميوه به عنوان افطاري به روزه داران اطعام داده شد.

ياسر هوساوي يكي از دست اندركاران سفره‌هاي افطاري روزه داران مي‌گويد: اين پديده جهاني يكي از قوي‌ترين راههاي همبستگي اجتماعي ميان مسلمانان به شمار مي‌رود. 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.