پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز به کار سامانه های جدید الکترونیکی سازمان حج و زیارت/سامانه «میز خدمت» و سامانه «واگذاری اولویت تشرف حج تمتع» در دسترس متقاضیان

آغاز به کار سامانه های جدید الکترونیکی سازمان حج و زیارت/سامانه «میز خدمت» و سامانه «واگذاری اولویت تشرف حج تمتع» در دسترس متقاضیان
مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت از راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی و سامانه واگذاری اولویت تشرف حج تمتع برای متقاضیان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ محمد تقی قادری مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره برنامه های سازمان متبوعش برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم اظهار کرد: سازمان حج و زیارت جزء یکی از سازمانهای پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم است و این مهم در حوزه های حج تمتع، عمره مفرده، اربعین حسینی و عتبات عالیات به خوبی انجام می گیرد.

وی درباره راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی برای متقاضیان حج و زیارت کشور گفت: سامانه میز خدمت از امروز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و برنامه های مناسبی برای رفاه حال متقاضیان و زائران تدارک دیده شده است.

مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه راه اندازی میز خدمت موجب تسهیل امور متقاضیان و مراجعه کنندگان به سازمان حج و زیارت خواهد شد، گفت: میز خدمت تمامی درخواست ها و پرسش های متقاضیان را به صورت الکترونیکی پاسخ می دهد و موجب تسهیل امور متقاضیان و زائران می شود.

قادری توضیح داد: به عنوان مثال اگر ودیعه گذاران حج تمتع یا عمره مفرده در اسناد ودیعه گذاری خود با مشکلی مواجه می شدند باید به صورت حضوری به دفاتر حج و زیارت استان ها مراجعه می کردند که با راه اندازی میز خدمت، اینگونه مراجعات نیز انجام نمی گیرد و تمامی برنامه ها و درخواست های متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان حج و زیارت در راستای مصوبات دولت در حوزه دولت الکترونیک طراحی و راه اندازی شده است، گفت: تمامی کسانی که درخواست خدمات مرتبط با حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین را دارند می توانند به سامانه میز خدمت الکترونیکی به آدرس mizekhedmat.haj.ir مراجعه و در اسرع وقت پاسخ مربوطه را از کارشناسان ذیربط دریافت کنند.

مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت توضیح داد: متقاضیان بعد از ورود به سامانه و ارائه اطلاعات لازم، درخواست یا پرسش خود را در خصوص حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین مطرح می کنند و کارشناسان مربوطه نیز پاسخ را به صورت الکترونیکی تحویل متقاضی می دهند.

**چگونگی فعالیت سامانه واگذاری اولویت های تشرف حج تمتع

قادری در ادامه به آغاز به کار سامانه «واگذاری اولویت های تشرف حج تمتع» اشاره کرد و گفت: این سامانه نیز از امروز ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه موجب کوتاه شدن دست واسطه گران و سودجویان فیش های حج تمتع خواهد شد، توضیح داد: اگر فردی به استطاعت رسیده و قصد تهیه اولویت تشرف را دارد یا اینکه فردی از استطاعت خارج شده و قصد واگذاری اولویت خود را داشته باد، می تواند با مراجعه به این سامانه به راحتی درخواست خود را ثبت و پیگیری نماید.

مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون سامانه ای برای این منظور راه اندازی نشده بود و متقاضیان به دلالان و سودجویان مراجعه می کردند که گاها تخلفاتی نیز صورت می گرفت اما این سامانه به همه تخلفات و سودجویی های واسطه گران پایان داده است.

وی توضیح داد: کسانی که می خواهند اولویت تشرف خود را در معرض واگذاری قراردهند و کسانی که می خواهند اولویت تشرف تهیه کنند، باید به این سامانه به آدرس tasharof.haj.ir مراحعه کنند.

مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بعد از مشخص شدن واگذار کننده و دریافت کننده اولویت تشرف و انتخاب کارگزار، دفتر خدمات زیارتی منتخب، با افراد تماس گرفته و بقیه فرآیند واگذاری انجام می گیرد.

قادری تاکید کرد: دفاتر خدمات زیارتی فقط نقش تسهیل و انجام ضوابط قانونی صادره از سازمان را دارند و به طور حتم در این رابطه پای واسطه گران و سودجویان کوتاه می شود.

وی خاطرنشان کرد:راه اندازی سامانه های میز خدمت الکترونیکی و واگذاری اولویت تشرف در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان محترم و خدمات الکترونیکی صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سازمان حج و زیارت یکی از پیشرو ترین سازمان ها در حوزه خدمات دولت الکترونیک محسوب می شود و راه اندازی این سامانه های الکترونیکی نه تنها موجب رضایتمندی مردم خواهد شد بلکه از ترددهای غیر ضرور بین شهری و درون شهری و سایر معضلات مربوطه می کاهد.

**رتبه سازمان حج و زیارت بابت خدمات الکترونیکی

قادری با بیان اینکه تمامی خدمات سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می شود، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی سازمان اداری و استخدامی کشور در سال 96 در رابطه با موضوع ارائه خدمات الکترونیکی، سازمان حج و زیارت در میان 57 دستگاه کشوری رتبه سوم را کسب کرده است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.