پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

افتتاح ترمینال زیارتی فرودگاه امام در سال 94

افتتاح ترمینال زیارتی فرودگاه امام در سال 94

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) اعلام کرد: با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی، ترمینال زیارتی فرودگاه امام تا نیمه اول سال 94 قابل استفاده خواهد بود.

علی کیانی - مشاور مجری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) - در گفت‌وگو با ايسنا با بیان اینکه ترمینال زیارتی فرودگاه امام در حال ساخت است، گفت: با توجه به اینکه بودجه عمومی کشور کفاف انجام عملیات فرودگاهی را به صورت سریع و متوالی نمی‌دهد ساخت فاز دوم فرودگاه امام با استفاده از سرمایه بخش خصوصی و به صورت قراردادهای Bot انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسافران زیارتی به ویژه حج با مسافران دیگر متفاوت و اکثر آن‌ها سالخورده هستند و از سویی آشنایی چندانی با پروسه عملیات پروازی ندارند همچنین سفر آنها به گونه‌ای است که تعدادی از دوستان و آشنایان آنها را همراهی می‌کنند، این ترمینال ساخته می‌شود.

کیانی ادامه داد: این ترمینال برای پروازهای حج عمره، تمتع، عتبات عالیات و سوریه برنامه‌ریزی شده و ظرفیت پذیرش 3.2 میلیون مسافر را در سال دارد.

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) گفت: برای بهره‌برداری زودتر این ترمینال با سرمایه‌گذاران در حال مذاکره هستیم که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز پیش‌تر گفته بود ترمینال زیارتی بزرگترین طرح فاز یک فرودگاه امام خمینی (ره) است که در زیربنای 45 هزار مترمربع در حال ساخت است و برای ساخت آن حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.