پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

راه اندازی سامانه اطلاعات و سوابق زائران/ تاکید بر جامعیت آموزش زائران حج تمتع

راه اندازی سامانه اطلاعات و سوابق زائران/ تاکید بر جامعیت آموزش زائران حج تمتع

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر دیجیتالی شدن پرونده های زائران تأکید کرد و خواستار راه اندازی سامانه اطلاعات و سوابق زائران با هدف ثبت آموزش ها، ارزیابی ها و به روز رسانی سوابق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در فضایی صمیمی با «مسئول و کارکنان دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم»؛ «رئیس و کارکنان  اداره حج و زیارت، هیات مدیره شرکت های مرکزی و مدیران کاروان های حج تمتع 98 استان قم» دیدار و گفتگو کرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طی سخنانی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، آنچه را که خدای متعال برای بندگان اختیار کرده است بهترین انتخاب عنوان کرد و گفت: خداوند عالم، قادر و دارای رحمت مطلق و رفعت بی نهایت است و همواره نفع انسان را برای او در نظر می گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی انجام شده پیرامون کتاب سرفصل های مباحث آموزشی برای جلسات کاروان ها در ایران، مدینه منوره و مکه مکرمه، خاطرنشان کرد: روحانی کاروان باید تمام مواد آموزشی مورد نیاز زائران اعم از مباحث کلام، اعتقادات، اخلاق، آداب سفر، اسرار و معارف، اماکن و مناسک را در تبیین مسائل دینی داشته باشد.

 

چگونگی اسکان کاروان زائران استان قم در ایام حج تمتع، علت یابی کاهش سهمیه زائران حج استان قم، تأکید بر اهمیت موضوع اسرار و معارف حج و احکام و مسائل مبتلابه و برگزاری نماز جماعت در هتل ها، برخی از موضوعاتی بود که در این دیدارها بررسی شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در دیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم با وی، بر لزوم دیجیتالی شدن پرونده های زائران تأکید کرد و خواستار راه اندازی سامانه اطلاعات و سوابق زائران با هدف ثبت آموزش های ارائه شده، درج ارزیابی ها و به روز رسانی اطلاعات و سوابق شد.

 

براساس این گزارش، دراین دیدارها، حجت الاسلام والمسلمین حسین عسکری علویه مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم و آقای مهدی صالحی رئیس اداره حج و زیارت استان قم با ارائه گزارشی از حوزه مسئولیت شان،  پیشنهادهای خود را مطرح کردند. همچنین تعدادی از پرسنل و مدیران حج تمتع استان قم دیدگاه خود را در مورد مباحث حج و زیارت بیان کردند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.