پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

«حج تمتع»سفری تاثیرگذار بر جهان بشری

«حج تمتع»سفری تاثیرگذار بر جهان بشری

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش متمرکز زائران اهل سنت حج تمتع 98 استان هرمزگان؛ ازسفر زیارتی حج تمتع به عنوان سفری تاثیرگذاربرجهان بشری یاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج  و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب امروز در همایش متمرکز زائران اهل سنت حج تمتع سال ۱۳۹۸ استان هرمزگان که در جزیره قشم برگزار شد در سخنانی هدف از برگزاری این همایش ها را آموزش عملی زائران و تشریح احکام و مناسک و مسایل بهداشتی به حجاج عنوان کرد و از روحانیون، عوامل اجرایی و پزشکان کاروان ها خواست تا زائران را در ارتباط با حوزه مسئولیت خود بطور کامل توجیه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش عملی زائران افزود: در حج تمتع توجه به دو نکته ی آمادگی برای سفر و حفظ دستاوردهای حاصل از آن که در طول زندگی باید استمرارداشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج بیت الله الحرام با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) در مورد اهمیت حج تمتع گفت: برای این سفر زائر باید از نظر جسمانی، معنوی و معرفتی آمادگی کامل داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه افزود: امسال برای نخستین بار همه پروازها توسط ایرلاین‌های داخلی انجام می‌شود؛ از این رو سعی شده است برنامه مدونی برای آسایش زائران طراحی شود.

** هشت کاروان از استان هرمزگان به حج تمتع مشرف می‌شوند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: یکهزار و ۲۳۴ زائر شیعه و اهل سنت در قالب هشت کاروان امسال از استان هرمزگان به حج تمتع مشرف می‌شوند؛ بیش از ۶۰۰ نفر از این زائران از شهرستان قشم هستند.

گفتنی است، درهمایش متمرکز زائران اهل سنت حج تمتع امسال استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیراهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت و زائران ، مدیران و روحانیون کاروانهای اهل سنت نیز شرکت داشتند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.