پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاثيرات مثبت نقل ترددي در منطقه مركزي مدينه

تاثيرات مثبت نقل ترددي در منطقه مركزي مدينه

 منابع سعودي اعلام كردند، اجراي شيوه نقل ترددي به كاهش ازدحام در مركز شهر مدينه منوره كمك مي‌كند.

كاروانهاي اتوبوسهاي طرح نقل ترددي در مدينه منوره از چهار جهت به سمت حرم مطهر نبوي (ص) به راه افتادند در حالي كه صدها نفر از شهروندان و مجاوران را به سمت صحنهاي حرم براي اداي نماز منتقل كردند.


هدف از اجراي اين طرح، كاهش تعداد خودروهايي است كه به سمت حرم مطهر نبوي (ص) در خلال ماه مبارك رمضان حركت مي‌كنند كه در زمانهاي شلوغي با تعداد زيادي خودرو و در نتيجه ترافيك سنگين در خيابانهاي منطقه مركزي و افزايش ميانگين آلودگي زيست محيطي ناشي از دود خودروها روبرو مي‌شود.

چهار مسير اختصاص يافته براي توقف اتوبوسهاي طرح نقل ترددي شاهد سرنشيناني از سنين مختلف اعم از زن و مرد بود كه براي رفتن به سمت حرم مطهر نبوي (ص) سوار اين اتوبوسها مي‌شدند.

فيصل بن سلمان بن عبدالعزيز امير مدينه منوره در اوايل جمادي الاخر دستور تشكيل تيم كاري براي اجراي طرح نقل ترددي با اتوبوسها به سمت حرم مطهر نبوي (ص) صادر كرده بود.

محمد بن سيف سخنگوي مطبوعاتي امارت مدينه منوره گفت: تيم كاري براي نظارت بر عمليات نقل ترددي تشكيل شده است. وي افزود طرح نقل ترددي با هدف كاهش ترافيك و ازدحام منطقه مركزي اطراف حرم مطهر نبوي (ص) با توجه به طرحهاي توسعه در منطقه مركزي اجرا مي‌شود.

تسهيل رفت و آمد زائران و شهروندان و ايجاد راه حلهايي براي نبود پاركينگهاي كافي در اطراف حرم مطهر نبوي و در نتيجه خودداري از توقف اشتباه و كاهش زمان رفت و بازگشت ميان حرم مطهر نبوي (ص) و مناطق ديگر و راحتي براي زائران با استفاده از وسايل نقليه سريع السير به كاهش حوادث و سوانح جاده اي و آلودگي زيست محيطي ناشي از اگزوز خودروها به ويژه در منطقه مركزي حرم مطهر نبوي (ص) كمك مي‌كند.

به گفته وي، اجراي نقل ترددي سبب تقويت فرهنگ حمل و نقل عمومي نزد شهروندان و افراد مقيم مي‌شود.

تيم كاري طرح نقل ترددي در مدينه منوره در حال حاضر سرگرم بررسي امكان ادامه اين طرح و نظرخواهي از زائران و شهروندان براي ارتقاي خدمات است.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.