​​​​​​​مدیر حج و زیارت استان اردبیل اظهار کرد: ضروری است زائران قبل از اعزام و در فرصت باقی مانده ضمن حضور جدی در کلاسهای آموزشی کاروانها، آمادگی لازم روحی و جسمی را برای این سفر معنوی کسب کنند.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش «اسرار و معارف حج» در استان اردبیل/تاکید بر حضور زائران در کلاسهای آموزشی

برگزاری همایش «اسرار و معارف حج» در استان اردبیل/تاکید بر حضور زائران در کلاسهای آموزشی

​​​​​​​مدیر حج و زیارت استان اردبیل اظهار کرد: ضروری است زائران قبل از اعزام و در فرصت باقی مانده ضمن حضور جدی در کلاسهای آموزشی کاروانها، آمادگی لازم روحی و جسمی را برای این سفر معنوی کسب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ همایش اسرار و معارف حج ویژه زائران حج تمتع استان اردبیل به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و همکاری مدیریت حج و زیارت استان، با حضور زائران حج تمتع و عوامل کاروانها برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در این همایش حج را فرصتی برای خودسازی معنوی دانست و گفت: اگر کسی ابراهیمی شد، در فضای زیست خودش باید کعبه بسازد، مسجد و مَعبد و مَطاف و قبله بسازد و خودش هم قبله و مَطاف و مَعبد شود، تا از دیدن او، از سیره او، از سنّت او و از سَریرت او عدّه ای بهره عبادی ببرند، تا بشود پیرو خلیل حق و در تمام این کارها بر اساس وحدانیت و احدیت خدا بیندیشد.

 

وی خاطر نشان کرد: این سرزمین، سرزمینِ وحی است و در سرزمین وحی، سفره وحی و نبوّت و رسالت و ولایت و امامت گسترده است؛ مهمانان این سرزمین غذای وحدانیت و احدیت، از یک سو؛ بهره وری از وحی و نبوّت و رسالت و خلافت و امامت از سوی دیگر را می چشند و بهره وری دارند.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین فروغی خاطر نشان کرد: حج، اعمال عبادی متعددی مانند احرام کردن، طواف کردن، سر تراشیدن، منا رفتن و قربانی کردن دارد که انجام آنها بعد ظاهری سفر به حج است و در بعد باطن هر یک از اعمال یاد شده نیز اسرار متعددی وجود دارد که یک حاجی واقعی باید آنها را کشف کند تا بتواند توشه پرباری از این سفر معنوی برای زندگی پرسعادتمند در دنیا و آخرت برداشت کند.

 

وی افزود: بندگی خالصانه خداوند متعال، کسب معرفت و اخلاق معنوی، اعتراف به حقانیت پروردگار و از خودگذشتگی و ایثار از جمله رمزهای اعمال عبادی باطنی حج است که یک حاجی باید معنا و مفهوم دقیق آن را بفهمد.

 

**ضرورت حضور در کلاسهای آموزشی

ودود چمن آرایی مدیر حج و زیارت استان نیز در این همایش خلاصه ای از اقدامات انجام شده عملیات حج را برای زائران توضیح داد.

 

چمن آرائی با اشاره به گرمی هوای عربستان در ایام حضور زائران در موسم حج تمتع، آنها را به رعایت کامل نکات بهداشتی و مراقبت های پزشکی توصیه کرد.

وی گفت: ضروری است زائران محترم قبل از اعزام و در این فرصت باقی مانده ضمن حضور جدی در کلاسهای آموزشی کاروانها، آمادگی لازم روحی و جسمی را برای این سفر کسب کنند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل تصریح کرد: ضروری است که زائران به نکات آموزشی  که توسط مدیر و روحانی کاروان ها ارائه می شود و همچنین دستورالعمل های پزشکی و بهداشتی که توسط پزشکان کاروان در جلسات آموزشی بیان می شود، دقت و توجه کافی داشته باشند.

 

وی از زائران خواست: قوانین و مقررات کشور عربستان را رعایت کنند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند و همکاری لازم را با عوامل کاروان داشته باشند تا انشا ا... با انجام اعمال مناسک حج، با حجی مقبول به وطن بازگردند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.