پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام والمسلمین نواب:

ضرورت بازنگری در رشته های آموزشی حج براساس بیانیه گام دوم انقلاب

ضرورت بازنگری در رشته های آموزشی حج براساس بیانیه گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار بازنگری در رشته های آموزشی حج براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و تشکیل کمیته ای در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه شورای آموزش بعثه مقام معظم رهبری خواستار بازنگری در رشته های آموزشی بعثه براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب شد.
وی بازشناسی نیازهای آموزشی زائران براساس بیانیه گام دوم انقلاب را ضروری خواند و تصریح کرد: اگرچه اقدامات مناسبی در طول چهل سال نخست انقلاب در زمینه آموزش حج صورت گرفته است، اما فقدان وجود نقشه جامع در این زمینه احساس می‌شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از تلاش هایی که  در دوره های گذشته و بر اساس نیازهای هر مقطع انجام گرفته است، تقدیر کرد و با بیان اینکه بدون داشتن نقشه جامع     نمی توان فعالیت های آموزشی را سامان داد، نقش کارگزاران آموزش بعثه را در این زمینه دو چندان خواند و بر شناخت گام دوم انقلاب و نیازشناسی با توجه به آینده تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم تربیت نیروی کارآمد در ارائه خدمات به زایران را یادآورشد و تربیت نیروی انسانی را ضروری دانست و خواستار همکاری جدی و بیشتر اعضای شورا با مدیریت آموزش در بازنگری و تدوین برنامه های آموزشی شد.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین از مسؤولان شورای آموزش بعثه خواست که مقدمات بازنگری رشته های آموزشی حج را فراهم و مشخص کنند که درس های آموزشی باید بر اساس چه محورهایی باشد.
وی گفت: انتظار دارم با تلاش همه این کار به سرانجام رسد که نتیجه آن تربیت صحیح طلاب و نقش آفرینی آنان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان خواستار تشکیل کمیته بازنگری در رشته های آموزشی حج و برگزاری جلسات ماهانه شورای آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شد و خطاب به اعضای شورا گفت: در راستای بازنگری و آسیب شناسی آموزش برای خدمت رسانی بیشتر به حجاج بیت الله الحرام و زائران عتبات تلاش کنید.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار آقای دکتر خوشرو از اساتید رشته ارتباطات گزارشی از اجرای پروژه ارزیابی رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت بیان کرد و در ادامه حجج الاسلام والمسلمین حمید احمدی، هاجری، نگارش، رنجبر، اخویان، غلامرضا رضایی، ملانوری، کلباسی، رکن الدینی، مظاهری، و محمدرضا احمدی برخی پیشنهادات و راهکارهای اصلاحی را برای رشد و بالندگی رشته های آموزشی حج و زیارت ارائه دادند.              

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.