پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تنوع تغذیه مطابق با ذائقه زائران کشورمان در حج 98/نان گرم ایرانی روی میز غذای زائران

تنوع تغذیه مطابق با ذائقه زائران کشورمان در حج 98/نان گرم ایرانی روی میز غذای زائران

سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت از تنوع و توجه به ذائقه زائران ایرانی در طبخ غذا طی موسم حج تمتع 98 خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مهران فرشید سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه های انجام گرفته برای حج تمتع 98 اظهار کرد: برنامه های اجرایی در خصوص تغذیه و تدارکات زائران حج بر اساس کارهای کارشناسی و دقیقی انجام می پذیرد.

 

وی به برخی اقدامات و نوآوری ها در بحث تغذیه زائران حج امسال اشاره کرد و گفت: افزایش سالاد در وعده های غذایی، طبخ غذای ویژه سرآشپز در فواصل مختلف، طبخ و توزیع غذای رژیمی متناسب با وضعیت زائران، تنوع ماست و لبنیات در وعده های غذایی، تنوع در دسر، افزایش صبحانه گرم، تنوع در میوه ها و .... بخشی از اقدامات فوق العاده خواهد بود.

 

فرشید تصریح کرد: در طبخ غذای زائران حج تمتع به ذائقه ایرانی و تناسب غذا با کالری و فعالیتهای زائران توجه شده است.

 

وی به آب آشامیدنی زائران اشاره کرد و افزود: امسال «آب آشامیدنی با سدیم نزدیک به صفر» به زائران داده می شود که این نوع از آب آشامیدنی دارای کیفیت بالاتری خواهد بود.

 

سرپرست اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اقلام تهیه شده برای طبخ غذای زائران از بهترین کیفیت برخوردار است، گفت: مبنای کمیسیون خرید در ایام حج تمتع، تهیه بهترین و باکیفیت ترین اقلام برای طبخ مواد غذایی است.

 

فرشید به تغذیه ایام تشریق نیز اشاره کرد و افزود: امسال تمام وعده های غذایی ایام تشریق در آشپزخانه ها تهیه می شود و این غذا متناسب با شرایط زائران خواهد بود.

 

وی افزود: در ایام تشریق و در منا نیز آب خنک به اندازه کافی در نظر گرفته شده و تمامی چادرهای زائران به یخچال تجهیز هستند.

 

مسئول تغذیه و تدارکات عملیات حج تمتع به آشپزخانه های نیمه صنعتی و مجهزی که غذای زائران ایرانی در آن تهیه می شود اشاره کرد و افزود: آشپزخانه های الافندیه و ابوجدایل در مکه مکرمه و آشپزخانه های دخیل و زین در مدینه منوره به صورت کاملا بهداشتی و مکانیزه با کادری مجرب غذا را طبخ و توزیع می کنند.

 

به گفته فرشید، تعداد هتلهای خودپخت نیز امسال از دو هتل به سه هتل افزایش یافته و غذای تعدادی از زائران در این آشپزخانه ها تهیه می شود که این برنامه نیز در بهبود کیفیت خدمات تاثیرگذار خواهد بود.

 

**نان گرم ایرانی روی میز زائران

 

وی همچنین به پخت نان گرم برای زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال نان گرم سنگک، لواش و تافتون به سفره های زائران اضافه خواهد شد؛ البته نان بربری نیز در آشپزخانه ها طبخ و توزیع می شود که با توجه به برنامه ریزی اعلام شده بر کیفیت و کمیت نان افزوده خواهد شد.

 

مسئول تغذیه و تدارکات عملیات حج تمتع به رستورانهای بین راهی نیز اشاره کرد و گفت: سه محل به عنوان طبخ و توزیع غذا برای زائران در نظر گرفته شده که شامل فرودگاه جده به جحفه، مکه به مدینه و مدینه به مکه می شود که تمامی این برنامه ها برای رضایتمندی زائران عزیز است.

 

وی با بیان اینکه همه موضوعات تغذیه وتدارکات نهایی شده است، گفت: آماده استقبال از زائران حج تمتع 98 هستیم و بالطبع اداره کل تغذیه و تدارکات از اولین روز حضور زائران تا آخرین روز در شهرهای مکه و مدینه مستقر خواهد بود و به خدمات رسانی می پردازد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.