پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

میزان پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 اعلام شد/ جزییات تعهدات بیمه گر نسبت به زائران

میزان پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 اعلام شد/ جزییات تعهدات بیمه گر نسبت به زائران

میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 اعلام شد؛ بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار شامل این تعهدات می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ میزان پوشش بیمه‌ای و تعهدات مدنظر برای زائران حج تمتع 98 یکی از موضوعاتی است که از سوی زائران محترم مطرح شده و سازمان حج و زیارت نیز نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اهتمام ویژه ای دارد.

 

در این خصوص میزان پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 و نوع تعهدات در نظر گرفته شده در رابطه با بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار اعلام شد.

 

قرارداد بیمه‌ای زائران حج تمتع 98 با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمه‌ای از 48 ساعت قبل از خروج از کشور تا 72 ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.

 

 ** تعهدات بیمه ای؛ بیمه عمر، حوادث و درمان

در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ 350 میلیون ريال(35 میلیون تومان)

 در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ 2 میلیارد و 650 میلیون ریال(265 میلیون تومان)

بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت جمعا 3 میلیارد ريال(300 میلیون تومان) خواهد بود.

در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل پرداخت غرامت به مبلغ 2 میلیارد و 650 میلیون ریال (265 میلیون تومان)

در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و جزئي پرداخت غرامت حداكثر تا سقف مبلغ 2 میلیارد و 650 میلیون ریال (265 میلیون تومان)

در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، پرداخت خسارت تا سقف مبلغ  270 میلیون ریال(27 میلیون تومان)

پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی بعلت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف 27 میلیون ريال(2 میلیون و 700 هزار تومان) امکان پذیر خواهد بود.

 

**بیمه مسئوليت بار تعهدات و پوششها

 

اموال هر نفر از زائرین در زمان رفت تا سقف مبلغ 10میلیون ريال(1 میلیون تومان)  و در زمان برگشت تا سقف مبلغ 30 میلیون ريال(3 میلیون تومان) تحت پوشش بیمه خواهد بود.

 

خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر 25 درصد استهلاک تا سقف 10میلیون ريال(1 میلیون تومان) از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.

بار هر یک از زائرین از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.

لازم بذكر است مسئوليت بار زائرين كه در زمان رفت يا برگشت از عربستان تحويل شركتهاي هواپيمايي شده و در ازاء آن تگ بار به زائرين تحويل شده با شركت هاي هواپيمايي بوده و شركت بيمه گر نسبت به اين لوازم تعهدي نخواهد داشت . بنابراین نياز است زائرین گرامي نسبت به اخذ لوازم كامل خود از شركتهاي هواپيمایي توجيه شوند.

همچنین در صورت مفقودی اشیاء و لوازم می بایست مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهاي مستقر در مكه مکرمه و مدينه منوره يا مديريتهاي حج و زيارت استان هاي سراسر كشور اطلاع رساني شود.

وجوه نقد، طلا، جواهرات ، اوراق بهادار، سمعك ، عينك ، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، اکو، آمپلی فایر، لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.

گفتنی است که مدت زمان اعلام خسارت از زمان وقوع حادثه، حداکثر 90 روز خواهد بود . بنابراین زائران و مدیران کاروانها می بایست در اولین فرصت ممکن وقوع خسارت را به ستادهای سازمان حج و زیارت در عربستان یا دفاتر حج و زیارت استانها اعلام کنند؛ بدیهی است پس از گذشت 90 روز از زمان وقوع حادثه در صورت اعلام خسارت بیمه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.

 

هزینه بیمه زائران عزیز در زمان ثبت نام از آنها دریافت شده است و تعهدات ذکر شده در صورت بروز هر گونه مسئله یا مشکل مورد توجه خواهد بود.

 

پوشش‌های بیمه‌ای ذکر شده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است اما چنانچه زائری بخواهد تا بیمه مکمل و مضاعف برای خود انجام دهد، می‌تواند با مراجعه به هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای یا شعب آنها در سراسر کشور به میزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات مضاعف تر بهره بگیرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.