پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران

رئیس سازمان حج و زیارت:حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این سازمان حرکت در مسیر حج هوشمندو تسهیل ارائه خدمات به زائران و حجاج رامحور عمل خود قرارداده است ، گفت : هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور در حوزه بهره مندی ازظرفیت فضای مجازی ، اینترنت و نرم افزارهای کاربردی نوین در ارائه آموزشها واطلاع رسانی زائران و خادمان پیشرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در همایش آموزشی توجیهی حج تمتع ۹۸ در مشهد مقدس  با بیان اینکه آسیب شناسی عملکردها در مراسم حج سال های گذشته در قالب ۲۲ کارگروه انجام شده است ، افزود: رفع آسیبهای سنوات گذشته بر عهده مسئولان هر حوزه است و باید به گونه ای عمل شود که نواقص در حج امسال مرتفع شده بر این مبنا تکرار مسائل و ضعف ها در موسم حج هیچ توجیهی ندارد.

وی اظهار کرد : مذاکرات حج تمتع ۹۸ با طرف سعودی از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار بود ؛ در این مذاکرات در موضوع راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، برگزاری مراسم ، مناسبت ها و دعاها، انعقاد به موقع قراردادهای مسکن و تغذیه و تدارکات، افزایش تعداد زائران از ۸۱ هزار نفر به ۸۴ هزار نفر تفاهم خوبی صورت گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت در جمع کارگزاران حج استان های شرقی تصریح کرد : بعد از این توافقات و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته اینک باید برای عملکرد مطلوب و ارتقا سطح خدمات مناسب در این موسم هماهنگی، هم افزایی و تعامل بین همه بخش های عملیاتی حج باید افزایش یافته و با خدمت خالصانه برای خدا همه توان خود را برای رضایتمندی زائران به کار گیریم.

وی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی دست اندرکاران حج گفت: هر گونه اجتهاد و اعمال نظر بدون هماهنگی با سیستم مشکلاتی را ایجاد می کند که گاهی غیر قابل جبران است و بر این اساس باید مدیران امور زائرین را در چارچوب دستورالعمل ها در همه حوزه ها پیگیری کنند.

رشیدیان خطاب به مدیران کاروان و مجموعه ها و دست اندرکاران بر نیرو سازی، سعه صدر و اطلاع رسانی شفاف خدمات و محدودیت ها تاکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت از مدیران کاروانها خواست تا ضمن داشتن برخوردهای مثبت به اطلاع رسانی شفاف و توجیه کامل زائران در جلسات آموزشی پیش از اعزام پرداخته تا آرامش خاطر بیشتری برای زائر فراهم شود.

رشیدیان همچنین بر ملاحظات صورت گرفته در تنظیم برنامه غذایی با توجه به تجارب سنوات گذشته اشاره و عنوان کرد : استفاده از ظرفیت هتل ها برای پخت غذای حجاح می تواند به ارتقا بیشتر کیفیت غذاها و رضایت زائران بیانجامد ضمن آنکه با وجود حجم بالای طبخ غذا در آشپزخانه های مرکزی در موسم حج تمتع، کیفیت آن رعایت و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در موضوع انعقاد قرارداد مسکن ،تغذیه و تدارکات در موعد مناسب در عین آنکه تلاش شده کیفیت حفظ شود، زمینه صرفه جویی در هزینه ها را هم در پی داشت ، گفت: اجاره به موقع مسکن موجب صرفه جویی ۵۰ میلیون ریال سعودی را فراهم کرد.

مدیر کل امور کارگزاران و سرپرست تعذیه و تدارکات سازمان هم در ادامه این نشست توضیحاتی در مباحث اجرایی به کارگزاران و حاضران در این همایش ارائه کردند.

در بخش پایانی همایش نیز کارگزاران حج ٩٨ استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان مباحث و موضوعات خود را طرح کردند.

حدود ٢۰ درصد زائران کل کشور از این 4 استان شرقی هستند ضمن آنکه سهم زائران خراسان رضوی بالغ بر ٩هزار نفر است که در قالب ۶۵ کاروان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.