پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش تیم های بهداشتی و درمانی حج تمتع 98 برگزار شد

همایش تیم های بهداشتی و درمانی حج تمتع 98 برگزار شد

همایش تیم های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  در حج تمتع 98 برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ همایش تیم های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  در حج تمتع 98 امروز شنبه در تهران برگزار شد.

در این همایش یک روزه که بیش از 500 نفر از اعضای تیم های بهداشتی و درمانی اعزامی به حج 98 حضور داشتند، بیماریهای رایج در حج و راههای پیشگیری و درمان آن  بررسی شد.

حجج الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی وحجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در  جمعیت هلال احمر، آقایان علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت، علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر و محمدتقی حلی ساز رییس مرکز بزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از جمله سخنرانان این همایش بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش، خدمتگزاری به زائران خانه خدا را یک توفیق بزرگ دانست و اخلاص در عمل، امیدوارسازی زائران، خوشرویی و خوش رفتاری با آنان و حفظ اسرار شخصی آنان را از عوامل موفقیت در  این زمینه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از همه خدمتگزاران حج اعم از روحانیون، پزشکان و کارگزاران خواست شبهاتی را که در زمینه حج از سوی برخی افراد مطرح می شود با سرعت و دقت پیگیری و درباره آن  روشنگری کنند.

علی رضا  رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت نیز در این همایش توضیحاتی را در خصوص برنامه های انجام شده در حج تمتع ارایه داد و برای همه کادر درمان، بهداشت و تمامی دست اندرکاران حج امسال آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر هم در این همایش گفت: سفر حج تفاوتی ذاتی با دیگر سفرها دارد زیرا سفری با پای عشق و علاقه به سوی معنویت و خدا و پاک شدن از همه آلودگی های نفسانی و شیطانی است.

وی افزود: از آنجا که حکومت اسلامی در قبال برگزاری باشکوه فریضه حج و زیارت خانه خدا مسئولیت دارد، جمهوری اسلامی ایران در طول 40 ساله گذشته و با وجود همه مشکلات، سختی ها، جنگ تحمیلی، تحریمهای اقتصادی و اختلاف نظرهای سیاسی با حکومت عربستان، تلاش کرده است حج برگزارشود و هر سال با شرایط و کیفیت بهتری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری حج ، الگوسازی کرده است، از ایجاد 8 بیمارستان و درمانگاه با استقرار بیش از 500 پزشک و پیراپزشک برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به 86 هزار زایر ایرانی در حج 98 خبر داد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: جمهوری اسلامی ایران با مدیریتی الگو و بی نظیر در سطح جهانی، زمینه ای را فراهم کرده است تا حج به افراد ثروتمند و متمول محدود نشود و اقشار متوسط جامعه و مردم شهر و روستا نیز بتوانند به حج مشرف شوند.

وی افزود: اخلاق و رفتار خدمتگزاران حجاج ایرانی با زائران نیز به گونه ای است که برای همه کشورها به الگو تبدیل شده اند.

علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر نیز از اعزام یک کاروان 550 نفری از پزشکان، پیراپزشکان، کادر آزمایشگاهی و خدمات پزشکی بیمارستانی به منظور خدمات رسانی به بیش از 86 هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام در حج امسال خبر داد.

وی گفت: امسال به ازای هر 300 زائر ایرانی، یک پزشک اعزام می کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر، ارایه خدمات پزشکی به حجاج را در راستای اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و اساسنامه این سازمان امدادی بیان کرد.

پیوندی گفت: سال گذشته تعداد فوتی های حجاج ایرانی نسبت به سال قبل از آن به نصف کاهش یافت و امیدواریم امسال، این میزان به حداقل برسد، هرچند میانگین سنی حجاج در سال جاری نسبت به قبل بیشتر است و این وضعیت، رسیدگی های بهداشتی بیشتری را می طلبد.

محمدتقی حلی ساز رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم تاکید کرد: با تعامل و همکاری خوبی که در حال حاضر میان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج وجود دارد، پیش بینی می کنیم که حج خوبی در پیش داریم.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.