رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : امسال 86 هزار 550 زائر حرم امن الهی در قالب 573 کاروان عازم سفر حج و تمتع می شوند،ضمن آنکه درخواست افزایش و اختصاص سهمیه مازاد 10 هزار نفری دیگر نیز به عربستان ارائه شده که در صورت موافقت ، این ظرفیت اعزامی افزایش می یابد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت:اعزام زائران بیت الله الحرام در قالب 573 کاروان به حج تمتع

رییس سازمان حج و زیارت:اعزام زائران بیت الله الحرام در قالب 573 کاروان به حج تمتع

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : امسال 86 هزار 550 زائر حرم امن الهی در قالب 573 کاروان عازم سفر حج و تمتع می شوند،ضمن آنکه درخواست افزایش و اختصاص سهمیه مازاد 10 هزار نفری دیگر نیز به عربستان ارائه شده که در صورت موافقت ، این ظرفیت اعزامی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ علی رضا رشیدیان در همایش کارگزاران حج منطقه چهار کشور در اهواز افزود : میانگین سنی حجاج کشورمان امسال ۵۶ سال است ضمن آنکه حدود 43 هزار نفر از زائران ایرانی را بانوان و بیش از ۳۷ هزار نفر دیگر را مردان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد : با توجه به شرایط جسمی و سنی حجاج برنامه ریزی های لازم در خصوص تغذیه، تدارکات و غیره در این سفر معنوی اندیشیده شده تا شرایط زیارت زائران در مراسم و اعمال حج تا حد امکان با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت از سوی عوامل دست اندرکار اجرایی و کارگزاران تسهیل شود.

رشیدیان با بیان اینکه اعزام کاروان های حجاج به سرزمین وحی از 17 تیرماه آغاز می شود، گفت:پروازهای اعزامی به حج تا روز ۱۴ مرداد ماه ادامه می یابد و بازگشت نخستین کاروان حجاح هم از ۲۵ مرداد ماه مصادف با ۱۶ ذی الحجه شروع و تا 17 شهریور ماه به طول می انجامد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه موسم حج در گرمترین ایام سال برگزار می شود و دمای هوا بالاست، عنوان کرد: تمامی برنامه ریزی ها برای خدمات رسانی مناسب به حجاج اندیشیده شده چنانکه در حوزه حمل و نقل بین شهری شاهد بهره گیری از اتوبوس های با کیفیت و جدید در ارائه خدمت به زائران مان خواهیم بود .

وی با تاکید بر اینکه باید مدیران کاروانها و مجموعه ها خدماتی و کارگزاری و نیز بخش های ستادی به خوبی به مسئولیت خود واقف باشند، افزود :همه باید نسبت به مناسک ، اعمال و برنامه ریزی ها آگاه بوده و توجیه باشند و با سعه صدر و توجه و تمرکز بر شرح وظایف به اداره امور حجاج بپردازند .

این مقام مسئول، همکاری و هم افزایی و تعامل مدیران کاروانها و مجموعه های ستادی و اجرایی را ضرورتی اساسی در خدمت رسانی سریع ، صحیح و مناسب دانست و گفت : در برنامه ریزی ها به ویژه ایام تشریق با هماهنگی و تعامل نزدیک برنامه ریزی و اقدام شود تا مبادا خللی در کار روی دهد.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه باید خدمات با کیفیت و متناسب حقوق زائران انجام بگیرد، گفت: دست اندرکاران در عین رعایت این مباحث از هر گونه اسراف پرهیز کنند.

رشیدیان، اوج موسم حج را عملیات ایام تشریق دانست و تصریح کرد: با توجه به تعداد بیشتر بانوان در مناسک و وقوف اضطراری در این ایام، باید پیش بینی و برنامه ریزی های به گونه ای باشد که مشکل و ضعفی در کار نمود نیابد و همه هماهنگ با هم در یک راستا عمل کنند.

وی سفر حج را فرصتی مغتنم برای رسیدن حاجیان به قله های معنویت و اخلاق دانست و افزود: تمامی برنامه ریزی های انجام شده اعم از اجرایی و فرهنگی برای نیل به این هدف است ، بنابراین کارهای فرهنگی فقط مختص روحانیون کاروانها نیست و مدیران هم باید در راستای این هدف اهتمام کنند و در این میان رعایت مباحث فرهنگی ، داشتن خوی نیکو و برخورد پسندیده ، توجه به آراستگی و نیز راهنمایی به همراه سعه صدر در ارائه خدمت شایسته بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان حج وزیارت در ادامه بر جانشین پروری از سوی مدیران کاروانها تاکید کرد و گفت: باید به انتقال تجربیات خود پرداخته و نیروهای قابل رشد شناسایی و از ظرفیت آنها استفاده شود.به گفته وی، دست اندرکاران حج و مدیران می توانند ایده ها و پیشنهادات خود را در جهت هر چه بهتر شدن فرایندها و برنامه ریزی ها ارائه دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این سازمان حرکت در مسیر حج هوشمندو تسهیل ارائه خدمات به زائران و حجاج رامحور عمل خود قرارداده است، افزود : باید در این مسیر از فناوری های جدید در ساماندهی، آموزش ، ارائه خدمات و ...بهره بگیریم و در حوزه بهره مندی ازظرفیت فضای مجازی ، اینترنت و نرم افزارهای کاربردی نوین نیز فعالیت های مناسبی صورت گرفته است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.