پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : خرید سوغات از داخل کشور /550 کادر پزشکی و درمانی به حجاج خدمت می دهند

رئیس سازمان حج و زیارت : خرید سوغات از داخل کشور /550 کادر پزشکی و درمانی به حجاج خدمت می دهند
رییس سازمان حج و زیارت به زائران حج تمتع توصیه کرد : با توجه به محدودیت زمانی، از فرصت معنوی این سفر و حضور معنوی در مدینه و مکه مکرمه حداکثر بهره را برده و وقت خود را به خرید و حضور در بازارها نگذرانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در همایش آموزشی و توجیهی کارگزاران حج منطقه دو کشور در اصفهان افزود : برای تسهیل این امر برای زائران امکان خرید کالاهای تولید داخل به صورت اینترنتی فراهم شده که این امر هم به نوعی حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز صرفه جویی در وقت و زمان و بهره گیری بهتر از این سفرمعنوی است.
وی تصریح کرد : از سویی عملیات حج و موفقیت آن حاصل فعالیت هماهنگ ومنسجم تیمی است که در این رابطه تمامی دست اندرکاران اعم از اعضای ستاد، مدیران کاروانها، مدیران مجموعه ها، دست اندرکاران آشپزخانه، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اسکان و غیره باید با یکدیگردر ارتباط وتعامل نزدیک بوده و در راستای کسب رضایت حجاج مان گام بردارند.
وی اظهار کرد: کسب رضایت حجاج، محور اصلی عملکرد ماست از این رو باید در همه زمینه ظرفیتهایی ایجاد کنیم که حجاج بیشترین بهره معنوی را از سفر به سرزمین وحی کسب کنند.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه باید فرصت خادمی به حجاج را قدر بدانیم و در این راستا برای رضایت خداوند با تمام ظرفیت و توان به خدمت رسانی صادقانه به حجاج بپردازیم که این نوع عمل ما رضایت حداکثری زائران خانه وحی را نیز به دنبال خواهدداشت.
وی با اشاره به تفاهمات خوبی که طی ماههای گذشته با طرف عربستانی شده است ، گفت : با اقدام به موقع در انعقاد قراردادهای مسکن ، حمل و نقل وتغذیه در عین افزایش نرخ ها در عربستان ، توانستیم در عین حفظ و ارتقا کیفیت خدمات ، نسبت به سال قبل صرفه جویی خوبی در هزینه های این سه بخش داشته باشیم .
وی با بیان اینکه امسال تامین مسکن در مدینه منوره با محدودیت هایی مواجه بود ، افزود : به علت محدودیت های ناشی از تخریب هتلها در مدینه منوره، مدت اقامت در این شهر برای کاروان های مدینه قبل پنج شب و شش روز و نیز مدینه بعد چهار شب و پنج روز تعیین شده و تاریخ ورود و خروج به هر ساختمان و هتل نیز از قبل بر اساس اجاره هتلها تعیین گردیده است.وی با بیان اینکه برنامه ریزی وهماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم وتسهیل ارائه خدمات به زائران ایرانی برای بهره گیری مطلوب از این سفر ارزشمند انجام شده است ، اظهار کرد : با توجه به انجام پروازهای امسال توسط هواپیمایی کشورمان، به طور متوسط اقامت حجاج در عربستان 35 روز خواهد بود ضمن آنکه این زمان برای برخی کاروان ها بیش از این مدت خواهد بود و حجاج باید این زمان را فرصتی مغتنم دانسته و از ابعاد مختلف این حضوردر جوار بیت الله الحرام بهره بیشتری گیرند.
رییس سازمان حج و زیارت ضمن تاکید بر سعه صدر و رعایت اخلاق نیکو درمدیران کاروانها و مجموعه ها گفت: باید با عشق و همت به وظایف خود عمل کنیم و بدانیم که همه خادمان و مدیران حلقه یک زنجیر محسوب می شوند و ارائه خدمات با کیفیت در روحیه زائر و بهره گیری بهتر از این سفر موثر خواهد بود.وی با اشاره به شرایط جسمی و سلامت زائران و اوج گرمای هوا در موسم حج گفت: با توجه به شرایط جسمی و سنی حجاج جنانکه متوسط سن زائران امسال 56 سال است برنامه ریزی های لازم در خصوص تغذیه، تدارکات و غیره در این سفر معنوی اندیشیده شده تا شرایط زیارت زائران در مراسم و اعمال حج تا حد امکان با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت از سوی عوامل دست اندرکار اجرایی و کارگزاران تسهیل شود.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین با بیان اینکه باید از ظرفیت خدمات درمانی کشور عربستان در ایام حج تمتع برای رفاه حال زائران بیشتر استفاده شود، گفت: با توجه به رفع اشکال ات سنوات قبل و تفاهم انجام شده مقرر گردید تا امسال تمهیداتی اندیشیده و نفرات رابط برای حضور در مراکز درمانی کشور به میزبان وزارت حج عربستان معرفی شوند.
رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم در این خصوص هم انجام شده است، افزود: تمام تلاش و توان خود را به کار بسته ایم تا از تمامی ظرفیت های ممکن در کشور میزبان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران به خصوص در زمینه بهداشت و درمان بهره ببریم.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.