پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پلیس حافظ سرمایه های ملی و دینی زائران است

پلیس حافظ سرمایه های ملی و دینی زائران است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پلیس را حافظ سرمایه های ملی و دینی زایران و پاسدار منافع ملی کشور دانست و از ماموران پلیس فرودگاه های کشور خواست با قاطعیت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور گفت: ماموران پلیس در فرودگاه ها به عنوان خادمان زائران بیت الله الحرام، از آنها حفاظت می کنند و می کوشند تا شان جامعه اسلامی نزد دیگران حفظ شود.

وی افزود: اگر یک زائر ایرانی به توصیه ها و اخطارهای پلیس بی توجهی کند و در عربستان زندانی شود نه تنها سفر حج خود را از دست می‌دهد بلکه به شخصیت هموطنان خویش نیز لطمه می زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب پلیس را حافظ سرمایه های ملی و دینی زائران دانست و تصریح کرد: پلیس در کار خود حفظ منافع عمومی کشور را دنبال می‌کند و باید پناهگاه همه شهروندان باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: به همین دلیل همه ایرانیان اعم از حاجیان و غیرحاجیان از پلیس انتظار دارند با قدرت و قاطعیت به وظایف قانونی خویش عمل کند و موجب سربلندی مردم و مسوولان کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تاکید براینکه پلیس باید در برخورد با متخلفان و حمل کنندگان مواد مخدر، قاطع و مقتدر عمل کند ، اظهار داشت: دستگیری افرادی که مواد مخدر همراه داشته باشند، وظیفه پلیس است و اقدام پلیس موجب تقویت آموزه های دینی و افزایش اقتدار جامعه اسلامی می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت: با این حال، انتظار از پلیس درباره عموم زائران این است که از سر رافت و مهربانی با آنها رفتار کند.

وی افزود: با توجه به کهولت سن تعداد زیادی از زائران، ساعتها انتظار، معطلی آنها در فرودگاه های عربستان و طولانی بودن مدت پروازها، حجاج هنگام بازگشت به ایران اغلب خسته و کم حوصله اند و تحمل حضور در صف های طولانی در فرودگاه های کشور را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به همین دلیل از ماموران پلیس فرودگاه های کشور خواست با رافت فراوان با حجاج رفتار کنند و در انجام تشریفات قانونی در فرودگاه ها سرعت عمل به خرج دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: گاهی یک لبخند و ارتباط کلامی پلیس و ماموران فرودگاه ها موجب می شود تا خستگی از تن زائران خارج شده و آنها پیام آوران محبت و خوش رفتاری پلیس برای همگان شوند.

وی خطاب به ماموران پلیس اظهار کرد: گاهی ممکن است به شما توهین شود اما همواره به یاد داشته باشید که لباس خدمت و عزتمندی کشور را به تن کرده اید و باید برای تکریم شهروندان، تحمل فراوان داشته باشید.

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری، حج را دارای جایگاهی رفیع دانست که همواره باید از آلودگی ها و مسائل دنیایی، پاک باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان «حصن و پناهگاه» جامعه یاد کرد و اقدام نیروهای نظامی ایران درساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی در آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس را ستود.

وی گفت: زمانی که بسیاری از مردم ایران درحال استراحت بودند، نیروهای نظامی ما پهپاد جاسوسی آمریکا را به زمین کشیدند و متجاوزان را رسوا کردند.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: این اقدام نشان می دهد نیروهای نظامی و انتظامی همواره پناهنگاه و دژ جامعه هستند و باید زمینه های تقویت هر چه بیشتر آنها فراهم شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.