پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعلام فهرست داروهای ممنوعه زائران به ماموران پلیس فرودگاهها

اعلام فهرست داروهای ممنوعه زائران به ماموران پلیس فرودگاهها
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت از اعلام فهرست داروهای ممنوعه زائران به ماموران پلیس فرودگاه ها از سوی هیات پزشکی حج و زیارت خبر داد و گفت: این اقدام سبب خواهد شد تا زائران از همراه بردن داروهایی که از نظر دولت عربستان غیرمجاز شناخته می شود، پرهیز کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در نشست فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور گفت از روسای پلیس فرودگاههای کشورخواست برای مدیریت امور و تسهیل و تسریع درانتقال حجاج، از کمک های مدیران کاروانها بهره بگیرند.

وی اعلام کرد: به منظور تسهیل در امور انتقال زایران خانه خدا تلاش می شود با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، عرقیجات گیاهی موردنظر زایرانی ایرانی پس از گیت های بازرسی در فرودگاهها به آنان ارایه شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، از اعلام فهرست داروهای ممنوعه زایران به ماموران پلیس فرودگاهها از سوی هیات پزشکی حج و زیارت خبر داد.

وی گفت: این اقدام سبب خواهد شد تا زایران از همراه بردن داروهایی که از نظر دولت عربستان غیرمجاز شناخته می شود، پرهیز کنند.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت همچنین از پلیس فرودگاهها خواست در بهره گیری از سگ های موادیاب هنگام انتقال زایران خانه خدا، مسایل شرعی را رعایت کنند.

سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاههای کشور نیز در این نشست از آمادگی کامل پلیس فرودگاههای کشور در 17 مرکزاستان خبر داد که عملیات پرواز حجاج امسال از طریق آنها انجام خواهد شد.

وی گفت: در تمامی فرودگاههای اعزام کننده زایران خانه خدا تدابیری اندیشیده شده است تا عملیات حجاج با سهولت و سرعت هر چه بیشتر صورت گیرد.

سردار مهری تاکید کرد: پلیس فرودگاهها در برخورد با حمل مواد مخدر جدی است و سختگیری شدیدی در زمینه هر گونه انتقال مواد مخدر توسط زایران به عمل خواهد آورد.

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور از سازمان حج و زیارت نیز خواست با استقرار پزشکان معتمد خویش در فرودگاهها در تشخیص داروهای مجاز و غیرمجاز زایران کمک کند.

در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانس با روسای پلیس فرودگاههای 17 استان کشور انجام شد، سرهنگ شعبانی فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) تهران، سرهنگ مهدی رستمی فرمانده پلیس فرودگاه مشهد، سرهنگ ذبیح الله دلاور فرمانده پلیس فرودگاه اصفهان و سرهنگ محسن لریان فرمانده پلیس فرودگاه گرگان نیز گزارشهایی از برنامه ریزی های انجام شده برای عزیمت زایران خانه خدا از طریق این استانها و تدابیر اتخاذ شده برای تسهیل در خدمات رسانی به آنان ارایه کردند.

بر اساس این گزارشها، در ماههای تیر و مرداد امسال 10 هزار و 540 زائر در قالب 75 کاروان از فرودگاه مشهد، 6 هزار و 760 زائر در قالب 47 کاروان از فرودگاه اصفهان و نزدیک به 4 هزار زایر در قالب 26 کاروان از فرودگاه گرگان راهی سرزمین وحی می شوند که بیشتر آنان را بانوان و افراد میانسال تشکیل می دهند.

فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) تهران نیز اطمینان داد که با بهره برداری از ترمینال سلام در این فرودگاه، خدمات رسانی مناسبی به زایران خانه خدا در پایتخت صورت خواهد گرفت.

گفتنی است امسال بیش از 86 هزار زائر از طریق ایستگاههای پروازی کشورمان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.