پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت:

30 درصد مدیران حج امسال نيروهای جديدند/ با وصول پاسخ عربستان در افزايش سهميه ،نام نويسي آغاز مي شود

30 درصد مدیران حج امسال نيروهای جديدند/ با وصول پاسخ عربستان در افزايش سهميه ،نام نويسي آغاز مي شود
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور مدیران جدید در کنار چهره هاي با تجربه در حج 98 گفت: 30 درصد نیروهای امسال را مدیران جدید تشکیل می دهند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علي رضا رشيديان در همایش آموزشی- توجیهی کارگزاران حج منطقه یک کشور در تبریز با تاكيد بر اينكه بايد مدیران قدیمی تجربیات خود را به نیروهای جدید منتقل کنند، گفت : در کنار ایده پروری این طرح ها و ایده ها به صورت هماهنگ و ارزيابي شده، اجرایی شود.
وي خطاب به مديران كاروان ها و ساير دست اندركاران اين مراسم عظيم گفت : عملكردها زیر ذره بين نظارتي است و مدیران کاروان باید تا آخرعملیات حج روحیه خدمتگزاری خود را حفظ و با همه وجود براي رضايت حجاج بيت الله الحرام گام بردارند.
وي با اشاره به اينكه زمان زيادي تا آغاز عملیات حج و اعزام حجاج كه 17 تیرماه است ، باقي نمانده ، تاكيد كرد : باید آمادگي براي خدمت رسانی مناسب به حجاج وجود داشته باشد و اين خدمت با سعه صدر ، ظاهری آراسته و در شان زائران خانه خدا انجام گیرد.
رشیدیان گفت : با توجه به آسيب شناسي هاي انجام شده از مراسم سنوات قبل و اصلاحات صورت گرفته ؛مديران تلاش كنند تا درحوزه کاری شان امور به بهترين نحو و كمترين مشکلی انجام شود و درحین عملیات مسائل و شرايط را به خوبي مدیریت کنند.
وي با بیان اینکه مدیران و خادمان حج با خدا معامله می کنند، ابراز اميدواري كرد : با هم پوشانی ، هم افزایی و تلاشي صادقانه به گونه اي عمل شود تا نتيجه و برآيند اين سعي و كوشش ؛رضايت خلق و خالق رادر پي داشته باشد.
وی با بیان اینکه حب رسول خدا و اهل بيت (ع) امري واحد میان مسلمانان است، اظهار کرد: حتی برادران و خواهران اهل سنت دركنار اهل تشيع دراین خدمت رساني خود دليلي بر اين ادعاست و اميد است درسايه اين تلاش ها ، وحدت و انسجام مسلمانان تداوم يافته و بيش از پيش مستحکم شود .
رئيس سازمان حج و زيارت ضمن تاكيد بر اينكه مراسم حج در راستاي ارتقای معنویت است ، تصریح کرد : در اين راستا خدمت بهتر و انجام کارهای فرهنگی، بسترساز این تحول معنوی است وبايد مدیران کاروانها به موضوع پيوست فرهنگي هم توجه جدي داشته باشند.
وی اظهار كرد : با توجه به اقامت برخي كاروانها تا 35 روز در سرزمین وحی باید زمینه بهره گيري هر چه بهتر حجاج از اين فرصت فراهم شود زيرا هدف تمامي عملیات حج ؛ بعد فرهنگی و در راستاي ارتقای ارزشهای دینی و معنوی حجاج است و هدف ازبرگزاری این همایش هماهنگی های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکباردرعمر خود توفیق حج تمتع را پیدا می کنند.
وي در ادامه اين همايش با تاكيد بر مدیریت هزینه ها گفت : در تدارك امور اعم از مسكن، حمل و نقل و اسكان اين موضوع مورد توجه بوده و در عين آنكه كيفيت خدمات با برنامه ريزي ها و اقدام به موقع ارتقا يافته در هزينه ها هم صرفه جويي شده است.
وي تصريح كرد : با توجه به اينكه جمهوري اسلامي ایران و عربستان در مورد اجرای هر چه بهتر کنگره حج تمتع توافق دارند در اين راستا تفاهم هاي خوبي هم انجام شده و بر اين اساس طرف عربستانی خدمات مناسبی را برای زایران ایرانی ارایه خواهد داد.
رییس سازمان حج و زیارت همچنين با اشاره به اينكه كار نقل و انتقال حجاج در سالجاری توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام مي شود ، ابراز اميدواري كرد : در يك تعامل و هم افزايي مطلوب ، خدمات در خور شانی به زائران بيت الله الحرام ارائه شود.
*هنوز عربستان پاسخي به درخواست افزايش سهميه حجاج ايران نداده است
وی با بیان اینکه درخواست افزایش 10هزارنفر سهمیه مازاد به طرف سعودی داده شده است ،گفت:البته هنوز عربستان به اين درخواست پاسخي نداده كه درصورت ارائه این سهمیه مازاد و وصول پاسخ مثبت آنان ،عملیات ثبت نام برای مدینه بعد شروع می شود.
وي همچنين با اشاره به رقم تعيين شده براي ارزهمراه زائران هم گفت : براي خرید سوغات هم مذاكراتي شده و امكاناتي فراهم شده تا حجاج قبل ازسفر از طريق فروشگاههای اینترنتی داخلی امكان خريد سوغات مورد نياز خود راداشته باشند.
وي تصريح كرد : در زمينه مقدار این ارز با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم ضمن آنكه برای انجام خدمات شایسته به زائرین مان با مساعدت و دستور دكتر روحاني رئيس جمهور و همراهی دولت امسال ارز7هزارتومانی تخصیص یافت که میانگین هزینه تمام شده برای حجاج در گروه‌های قیمتی مختلف به ازاي هر نفر ۲۵ میلیون تومان است.
روحی ملکی مدیرحج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این همایش ضمن ارائه گزارشي از خدمات صورت گرفته در استان براي انجام اين عمليات ، ابرازامیدواری کرد :اين همايش در هماهنگي و تعامل بيشتر بخش هاي مختلف خدمتگزار موثرباشد.
در این همایش یک روزه مدیران کل حج و زیارت منطقه یک کشور و بیش از 130 نفر از مدیران کاروانهای حج استانهای اردبیل ،آذربایجان شرقی و غربی و زنجان حضور داشتند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.