پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت

دیدار رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ازهدف گذاری این نهاد برای اعزام بیش از50 هزار مددجوی سفر اولی به عتبات عالیات در سال 98 خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی (ره) امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) آقای فتاح را همراهی می کرد، رئیس کمیته امداد با بیان گزارشی از امکانات و تسهیلات فراهم شده برای اعزام مددجویان تحت پوشش این نهاد به مشهد مقدس وعتبات عالیات، اظهار کرد: 35 هزار نفر از این افراد سال گذشته با کمک خیرین به عتبات اعزام شدند که این رقم برای امسال بیش از 50 هزار نفر هدف گذاری شده است.وی افزود: بیش از 160 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد هم به زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند که برخی برای بار اول بود که به مشهد مقدس می رفتند.
فتاح گفت: زائرین در سفر به مشهد وعده های غذایی خود را مهمان حرم امام رضا (ع) بودند.در ادامه این دیدار، رئیس کمیته امداد امام خمینی درباره موضوع انتقال گوشت قربانی زائران ایرانی حج 98 به کشوربا نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت و گو کرد و حجت الاسلام والمسلمین نواب از رایزنی با عربستان برای انتقال لاشه گوسفندهای قربانی شده در حج امسال به ایران خبر داد و گفت: در مذاکرات این موضوع با طرف های ذی ربط مطرح شده است و پیگیری ها برای عملی شدن این خواسته ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیات با بیان اینکه انتظار داریم عربستان در انتقال گوشت قربانی حجاج ایرانی همراهی کند، افزود: هر سال قربانی حجاج پس از ذبح زیرنظر بانک توسعه اسلامی در عربستان و یا به کشورهای دیگرجهت بهره برداری نیازمندان ارسال می‌شود.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین در باره پروسه ذبح قربانی حجاج وآماده کردن گوشت‌های آن برای بسته‌بندی و ارسال به شماری از کشورها مطالبی بیان کرد.
فتاح نیزاعلام کرد: کمیته امداد امام آمادگی دارد که محموله های گوشت را در ایران تحویل گرفته و برای توزیع میان نیازمندان تحت پوشش این نهاد برنامه ریزی کند.
برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای فتاح همچنین ابراز امیدواری کردند امسال زائران ایرانی با عزت و در فضایی آرام به سرزمین وحی مشرف شوند و با حجی مقبول به کشور بازگردند.
درپایان این دیدار، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت اعزام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام به عتبات عالیات و مشهد مقدس را اقدامی پسندیده توصیف کرد و گفت: در صورت هماهنگی با شرکت شمسا امکان تامین غذای این افراد در آشپزخانه های مرکزی در نجف ، کربلا و کاظمین وجود دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.