پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

منطقی کردن انتظارات زائران از ضرورت‌های آموزشی در اربعین است

منطقی کردن انتظارات زائران از ضرورت‌های آموزشی در اربعین است
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، منطقی کردن انتظارات زائران را یکی از ضرورت‌های آموزش‌های اربعین ذکر کرد و گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند سفر اربعین رایگان است، مردم باید بدانند این یک سفر معنوی است و نسبت به شرایط توجیه شوند تا انتظاراتشان منطقی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید احمدی در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از تدوین برنامه آموزشی اربعین خبر داد.
وی، هزینه‌ها و افزایش جمعیت را دو چالش اصلی اربعین امسال برشمرد و از دستگاه‌های مربوط درخواست کرد با توجه به این شرایط، برنامه‌ریزی‌ها را منعطف کنند.
وی افزود:‌ تأکید برنامه‌های آموزشی و فرهنگی امسال بر توجیه عمومی متمرکز است تا زائران با تنوع اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، سفر آگاهانه‌ای در اربعین داشته باشند.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، منطقی کردن انتظارات زائران را یکی از ضرورت‌های آموزش‌های اربعین ذکر کرد و گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند سفر اربعین رایگان است، ولی وقتی با هزینه‌ها مواجه می‌شوند اعتراض می‌کنند، مردم باید بدانند این یک سفر معنوی است و نسبت به شرایط توجیه شوند تا انتظاراتشان منطقی شود.
وی همچنین از اعزام سه هزار مبلغ به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت:‌ بعثه مقام معظم رهبری به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، با سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر تبلیغات و سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگی‌های لازم را برای اعزام مبلغان انجام داده و حتی دستگاه‌های اعزام‌کننده و وظایف هر یک در این طرح که با عنوان «یاوران معنوی اربعین» اجرا می‌شود، مشخص شده است.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزاری چهارمین سوگواره عبرات در اربعین امسال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تهیه یک میلیون نسخه کتاب با عنوان ره‌پویه به زبان فارسی و ۲۰۰ هزار نسخه غیرفارسی، اعزام ۲۰۰ راوی و مربی کودک، ۳۰۰ خبرنگار و عکاس، ۱۰ هزار روحانی آموزش‌دیده، برگزاری سه هزار کارگاه فرهنگی و اجتماعی، ‌اهدای سه هزار جلد قرآن در جریان اربعین، تلاوت قرآن در ۲۰۰ مراسم عمومی، تهیه بسته‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های ادبی و شعر، همایش اندیشمندان در نجف و کربلا و کنگره شهدای کربلا را از جمله اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برشمرد.
وی همچنین از ارتقای محتوای «ویکی اربعین» خبر داد و افزود: در این پایگاه ۳۰۰ مقاله و صدها کتاب با محتوای اربعین بارگذاری شده که قرار است ۵۰ مقاله دیگر اضافه و دو زبان آذری و اردو هم افزوده شود.
حجت‌الاسلام احمدی، تکریم ۶۰۰ موکب‌دار عراقی و موکب‌دار ایرانی را که در پذیرایی از زائر شایسته تقدیر هستند را در کنار تجلیل از رسانه‌های فعال در اربعین، از دیگر اقدامات این کمیته ذکر کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.