پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش آموزشی و توجیهی حج تمتع منطقه هفت‌کشور برگزار شد/چه تعداد زائر از استان همدان به حج اعزام می شوند

همایش آموزشی و توجیهی حج تمتع منطقه هفت‌کشور برگزار شد/چه تعداد زائر از استان همدان به حج اعزام می شوند
همایش آموزشی و توجیهی حج تمتع منطقه هفت‌کشور، با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم و جمعی از مدیران و کارگزاران حج به میزبانی همدان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت؛ همایش آموزشی و توجیهی حج تمتع منطقه هفت‌کشور، روز چهارشنبه پنجم تیرماه با حضور علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین عسکری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم، محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان و جمعی از مدیران و کارگزاران حج و زیارت به میزبانی همدان برگزار شد.

محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت همدان در این همایش اظهار کرد: خادمان زائران حج باید توفیق به دست آمده را قدر دانسته و خدا را بابت این فرصت خدمت رسانی به حجاج، شاکر باشند.

وی به برنامه ریزی های انجام گرفته در حج و زیارت استان متبوعش اشاره کرد و افزود: حدود سه هزار زائر از استان همدان اعزام می شوند که این افراد در دو مجموعه در مدینه و یک مجموعه در مکه مکرمه حضور دارند.
مدیر حج و زیارت استان همدان از مدیران کاروانها خواست تا نیت خود را خدمت به مردم قرار دهند و بهترین خدماتی که شایسته حجاج است را فراهم نمایند.

حجت‌الاسلام عسکری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم نیز در این همایش با اشاره به روایات در خصوص کمک به مؤمنان اظهار کرد: ۷۰۰ مورد از روایات ائمه اطهار در خصوص کمک به مؤمنان است؛ بنابراین زائران تلاش کنند تا از این فیض الهی بی‌بهره نمانند و در ایام حج به سایر زائران کمک کنند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم گفت: تمام برنامه‌های آموزشی و توجیهی زائران در غرب کشور طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده، قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شد که استقبال بسیار خوب زائران را شاهد بودیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ویژه زائران قبل از ماه مبارک رمضان را اولین تجربه کاری برشمرد و یادآور شد: تصریح کرد: ‏‪حضور پرشور زائران در جلسات آموزشی به ما الگو جدیدی را نشان داد و توانستیم با سرمشق گرفتن از این برنامه‌ها برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه اغلب زائران غرب کشور، آذری‌زبان هستند به همین منظور اصرار داشتیم روحانیان کاروان‌ها در میان زائران از افراد آذری‌زبان انتخاب شود.

حجت‌الاسلام عسکری خواستار توجه هر بیشتر به برنامه‌های فرهنگی در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره شد و تصریح کرد: باید به شوراهای فرهنگی در کاروان‌ها اهمیت داد و فرهیختگان می‌توانند با حضورشان در این شوراها کمک‌کننده بسیار خوبی برای مجموعه کارگزاران حج باشند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.