پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تشرف مديران و دست اندركاران اجرايي حج تمتع 98 به حرم مطهر رضوي

تشرف مديران و دست اندركاران اجرايي حج تمتع 98 به حرم مطهر رضوي
تمامي مديران و دست اندركاران اجرايي حج تمتع 98 به همراه رئيس سازمان حج و زيارت و نماينده ولي فقيه درحج و زيارت و جمعي ديگر از مسئولان كشور مرتبط روز يكشنبه به حرم مطهر رضوي مشرف شده و با استعانت از امام علي ابن موسي الرضا (ع) آماده برگزاري عمليات حج امسال شدند.
اين جمع پس از زيارت بارگاه امام مهرباني ها با حجت الاسلام مروي توليت استان قدس رضوي نيز ديدار كردند.
رئيس سازمان حج و زيارت در اين ديدار گفت : تمامي برنامه ريزي و اقدامات برای انجام حجي در شان جمهوری اسلامی و مردم عزیز كشورمان فراهم است .
علي رضا رشيديان با بيان اينكه 5۳ درصد زائران حج تمتع امسال را بانوان تشكيل مي دهند و میانگین سني حجاج ایرانی ۵۶ سال است تلاش ها بر آن است كه تا حد امكان زمينه بهره گيري معنوي بيشتر اين زائران با تسهيل شرايط فراهم شود.
وي عنوان كرد : امسال هواپيمايي ایران ایر کار سنگین و پر مسوولیتی را در ارتباط با انجام و ساماندهي تمامي پروازهای عهده دار است و در شرايط تحريم با همه محدوديت ها و تنگناهايي كه با آن مواجه است بر اساس اعلام زنگنه مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي اعلام كرد كه اين شركت با بسيج همه امكانات به دنبال آن است كه خدمات عمليات پروازي ايمن و با كمترين تاخير را داشته باشد .
وي تصريح كرد : هما عمليات جابه جايي حجاج را در زماني انجام مي دهد كه تحت تحريم هاي بين المللي است و از خدمات بسياري كه ايرلاين ها در انجام چنين عمليات بزرگ بهره مند هستند محروم است اما تمام تلاش خود را به كار بسته تا پروازي ايمن را از مبادي پروازي براي حجاج انجام دهد.
وي افزود : از سويي سازمان حج و زیارت با اقدامات سنجیده و بموقع با وجود افزایش قیمت کالا و خدمات در عربستان توانست هتلها و اماكن اقامتي با كيفيتي را با قيمت مناسب براي اسكان زائران اجاره كرده و قرارداد هاي مربوطه به حمل و نقل و تغذيه و غيره هم به خوبي منعقد شد و امكانات بهداشتي و درماني هم تدارك شده و بخشي از ايران منتقل و بخشي از خدمات هم طي تفاهم با طرف عربستاني ارائه مي شود.
توليت استان قدس رضوي هم در ادامه گفت : در حوزه انتقال تجارب و ايده هايي كه مي تواند در خدمت به زائران امام رضا (ع) موثر باشد با حج و زيارت تعامل و هماهنگي مي كنيم .
حجت الاسلام مروي همچنين افزود : براي توفیق خادمان ضیوف الرحمن و زائران حرم شریف نبوی که مسوولیتی به واقع سنگین را برعهده دارند از کنار مضجع نورانی امام رئوف علی بن موسی الرضا دعا می کنیم .
وي تصريح كرد : خدمت به زایران افتخار بزرگی است که قابل احصا نیست و همه دست اندركاران عمليات حج خدمتي ارزشمند به اسلام و مسلمين ارائه مي دهيد از آن جهت كه اقدامي در راستاي تقويت برادري و انسجام و اتحاد مسلمانان است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.