پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 98 مطرح کرد

چگونگی حمل و نقل درون شهری و برون شهری زائران در مکه و مدینه/توصیه ها برای استفاده از اتوبوس های تدارک دیده شده

چگونگی حمل و نقل درون شهری و برون شهری زائران در مکه و مدینه/توصیه ها برای استفاده از اتوبوس های تدارک دیده شده

مسئول حمل و نقل حج تمتع 98 با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه حمل و نقل هوایی و زمینی زائران حج امسال، توضیحاتی را در خصوص حمل و نقل زمینی زائران در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ کامران اکبری مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 98 درباره برنامه های انجام شده برای زائران حج تمتع 98 در حوزه حمل و نقل زمینی(حمل و نقل درون شهری و برون شهری) اظهار کرد: سازمان حج و زیارت بر اهمیت و اثرگذاری موضوع حمل و نقل برای زائران کشورمان واقف است؛ یکی از مهمترین اهداف ما بحث کسب رضایت مندی زائران در موسم حج است و حوزه حمل و نقل در این خصوص یکی از اولویت ها محسوب می شود.

به گفته وی، پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای در اختیار داشتن سیستم حمل و نقل مناسب در عربستان سعودی اندیشیده شده و تمامی مقدمات لازم برای ایام پیش رو فراهم آمده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حمل و نقل زائران در سرزمین وحی(درون شهری و برون شهری) تصریح کرد: یکی از مقدمات برای موضوع حمل و نقل ، انعقاد قراداد با شرکتهای معتبر و توانمند در حوزه نقل درون شهری و بین شهری بود که از این حیث نیز قراردادهای مناسبی به امضا رسیده است که امیدواریم در موسم حج تمتع که تا چند هفته دیگر آغاز می شود بنابر برنامه ریزی های انجام شده در عملیات میدانی، شاهد جلب رضایت زائران باشیم.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 98 با بیان اینکه قراردادهای خوبی برای ناوگان حمل و نقل زمینی اعم از حمل و نقل درون شهری و بین شهری حجاج در نظر گرفته شده است، گفت: حمل و نقل توسط ناوگان مجهز، پیشرفته و در خور شان حجاج کشورمان انجام می گیرد.

اکبری تصریح کرد: حمل و نقل بین شهری به انتقال حجاج از فرودگاه به شهرهای مکه و مدینه و بالعکس و همچنین تردد بین شهرهای ذکر شده خواهد بود که این مهم هم همراه نظم و با ناوگان حمل و نقل مناسب انجام می گیرد.

وی به حمل و نقل درون شهری در شهر مکه مکرمه اشاره کرد و افزود: حمل و نقل درون شهری به معنای جابجایی زائران از هتل به مسجدالحرام و بالعکس خواهد بود که با توجه به قراردادهای منعقد شده این مهم به صورت شبانه روزی انجام می پذیرد. حمل و نقل درون شهری یکی از خدمات موفقی است که برای رفاه حال حجاج کشورمان انجام می گیرد.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 98 تصریح کرد: در مدت زمان حضور زائران در مدینه و مکه این خدمات حمل و نقل درون شهری فقط در مکه مکرمه انجام می گیرد چراکه در مدینه منوره با توجه به نزدیکی هتلها تا حرم نبوی، نیاز و ضرورتی به حمل و نقل توسط ناوگان اتوبوسرانی نخواهد بود.۲۲ خط امر انتقال حجاج را به ۵ ایستگاه در مکه مکرمه به انجام میرسانند.

اکبری اظهار کرد: از آنجایی که بدنبال این خدمات و تجربه موفق، سایر کشورهای اسلامی نیز اقدام به راه اندازی شبکه حمل و نقل مشابه برای حجاج خود کرده اند و از طرفی با توجه به حضور میلیونی زائران در شهر مکه مکرمه، طبیعتا ارائه خدمات رسانی در این حوزه نیازمند رعایت و توجه به زمانبندی های تعیین شده خواهد بود که حجاج گرامی در ایام حضور خود باید به این مهم و توصیه های مدیر کاروان و مجموعه اهتمام کنند.

وی افزود: حجاج باید به منظور استفاده حداکثری از خدمات نقل در سرزمین وحی، به توصیه ها و تذکراتی که به فراخور ایام حضور آنها در مکه مکرمه داده می شود، توجه جدی کنند و برنامه های تردد را به نوعی مدیریت نمایند تا در زمان شلوغی و ازدحام از حضور در ایستگاهها یا تردد به حرم خودداری کنند و زمانبندی مناسب به همراه دقت در توصیه های مدیران را مدنظر قرار دهند.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 98 توصیه کرد: بهتر است که حجاج کشورمان حرکت به حرم را یک تا دوساعت قبل و بعد از نماز مدیریت کنند تا دچار ازدحام یا معطلی نشوند و طبیعی است که در صورت رعایت توصیه ها با خیالی آسوده در کوتاه ترین زمان ممکن مسیر حرم و هتل و بالعکس را طی می نمایند.

اکبری به تعطیلی سیستم حمل و نقل درون شهری در ایام نزدیک به تشریق برای حجاج همه کشورها اشاره کرد و گفت: برابر قوانین و محدودیتهای ترافیکی و آماده سازی اتوبوس ها برای حضور در ایام تشریق و انتقال حجاج به مشاعر مقدسه، خدمات حمل و نقل درون شهری از روز پنجم ذی الحجه متوقف و مجددا از روز چهاردهم ذی الحجه و بعد از ایام تشریق، راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تعطیلی سیستم حمل و نقل درون شهری در ایام ذکر شده، مربوط به سیستم حمل و نقل همه کشورهای حاضر در موسم حج خواهد بود.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 98 به سیستم حمل و نقل ترددی در ایام تشریق اشاره کرد و گفت: سیستم حمل و نقل با نام ترددی که برای انتقال حجاج به مشاعر مقدسه طراحی شده، یکی از برنامه ریزی ها و تمهیدات برای رفاه حال زائران است و این مهم نیز از هشتم ذی الحجه آغاز می شود.

به گفته اکبری، تمهیدات لازم برای این بخش از حمل و نقل که بسیار دقیق و حساس محسوب می شود نیز اندیشیده شده و زمانبندی در این حیث از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: مانیتورینگ حمل و نقل ترددی به صورت آنلاین برای اهتمام به زمانبندی و نظم در انتقال زائران به مشاعر مقدسه نیز یکی از کارهای مهم و حائز اهمیت است که تاثیرات مثبتی برای انضباط در انتقال حجاج را به دنبال دارد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.